reklama

O ľuďoch, ktorí zo zdanlivých nevýhod uvili svoje šťastie

Obdivujem ľudí, ktorí z nevýhody dokážu urobiť to najlepšie, čo sa dá. Dokážu sa nadýchnuť, rozvinúť tvorivosť a žiť šťastne. Z nezamestnaných sa tak stali, napríklad zamestnané a spokojné ženy, zo zranených šťastné bytosti,  mnohí svoju záľubu povýšili na zamestnanie.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Presne takto ma prekvapil riaditeľ centra voľného času, ktorého som vnímala ako skvelého organizátora so sklonom k športu. Keď preskočil do dôchodku, vydal vo vlastnom náklade v priebehu krátkeho času pätnásť básnických zbierok a vytešuje sa z nich nielen on, ale rozdáva radosť ďalej.

Žena, ktorá bola na materskej a nenašla si pri troch deťoch prácu, založila v rodinnom dome hotel pre psy, kde im postupne začala ponúkať nielen prichýlenie, ale aj ďalšie služby.

Iná svoju záľubu v šití bábok - maňušiek pretavila do maňuškového divadla a po niekoľkých rokoch s ním už brázdi takmer celú Európu. Spojila svoju radosť z hry s kreatívnou tvorbou svojich handrových hercov. A nešije ich len z nových látok, prechádza svetom s otvorenými očami a v ich tvorbe recykluje všetko možné.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Muž bolesť za mŕtvym synom síce spočiatku liečil alkoholom, veľmi rýchlo však prepol a v prírode nachádzal nielen útechu, ale i zaujímavé kusy dreva, korene stromov, z ktorých začal vyrábať to, čo mu drevo šepkalo. Hovorieva, že odlupuje kôru tak, ako keď zoblieka ženu. Jemne. A prihovára sa mu, aj ho počúva. Vo svojej záhrade vybudoval park pre každého, kto si chce oddýchnuť pri jeho drevených výtvoroch.

Postihnuté dievča tká na malých krosienkach dekoračné predmety. Fotograf, ktorému zlyhali nohy, spracuváva kedysi nafotené na počítači. Chlapec po detskej obrne píše básne. Muž, ktorý sa takmer otrávil omylom vypitej žieraviny, s láskou opatruje na salaši ovečky a vyrába super syr. Prírodu a námahu okolo oviec na salaši by vraj nevymenil za žiadne pohodlie. Je to jeho šťastný život.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Skutočné slovenské ľudské príbehy. Množstvo takýchto príbehov, v ktorých "obyčajní" ľudia dokážu rozohrať šance života "a la americký sen" vo svojom priestore a čase pre vlastnú spokojnosť. Je veľa takýchto ľudí, skláňam sa pred nimi a som rada, že niektorých týchto príbehov som sa mohla osobne dotknúť, potešiť sa a ich radosť a radosť z nich poslať do sveta aj v knihe S vami, krásne bytosti.

V tejto chvíli som si spomenula na pani, s ktorou som sa stretla pred troma rokmi, keď slávila svoje narodeniny. Sté. Privítala ma v šatách s ružovými kvetmi a nechcela sa fotografovať skôr, ako sme jej zapli na krku koráliky. Úžasná. Nazvala som ju vtedy storočnou kočkou (viac o nej, ak chcete, nájdete tu: http://liptov.sme.sk/c/5463662/storocna-kocka.html). Očarila ma nielen svojou vitalitou, ale aj šikovnosťou - veľa vyšívala - a múdrosťou.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Po troch rokoch od jej stých narodenín som sa o nej dozvedela, že ďalej rozdáva radosť svojimi vtipnými poznámkami, dokonca v nemocnici, keď si zlomila nohu. Život jej nadelil všeličo, ona však dokázala viac ako sto rokov žiť tak, že ešte aj v poriadne vysokej starobe sa rozvinula do krásnej ženy.

Život nadeľuje každému z nás všeličo, od veľkých mínusov do obrovských plusov. Mne vždy v tých ťažších chvíľkach pomáha nielen spočítavať svoje požehnania, ktoré mi život dáva, ale vidieť, precítiť aj požehnania tých, ktorí dokázali aj zo svojich zdanlivých nevýhod urobiť svoj život šťastný.

DagmaRA Sarita Poliaková

DagmaRA Sarita Poliaková

Bloger 
  • Počet článkov:  312
  •  | 
  • Páči sa:  25x

Slnečné znamenie Strelec mi zasvietilo pri narodení do šťastného a tvorivého života, o ktorom môžem už teraz v jeho poslednej tretine povedať, že bol a stále aj rýchly, aj plný zaujímavých situácií aj výziev, aj plný príležitostí či možností... Dokážem chvíľu aj zastať, aj leňošiť, aj pyžamové dni si už dopriať, rovnako milujem samotu, ako aj priateľov, milujem nádherné kruhy, ktoré vytvárame na seminároch etikoterapie i na meditačných stretnutiach či na stretnutiach so ženami v ČAROkruhoch. Vyštudovala som pedagogiku, pritiahla ma novinárčina, na dôchodku etikoterapia a astrológia. U mňa sa tieto dve "dámy" spojili a objavujú sa aj v kratších či dlhších zamysleniach. Milujem písanie, keď príde inšpirácia. Vtedy mám pocit, že slová prichádzajú samé a samé sa aj ukladajú do viet. Tak sa uložili aj do knihy o mojej dcére, ktorá končila život na detskej onkológii, a tak sa v knihe S TEBOU, MIRKA objavili aj ďalšie deti, ktoré som počas polročného pobytu na tomto oddelení spoznala. Neskôr, keď ma život na chvíľu zastavil cez chorobu, vznikla z rozhovoroch, ktoré vznikali pre noviny, kniha S VAMI, KRÁSNE BYTOSTI. Bolo mi cťou poznať toľko nádherných ľudí. Niekoľko kníh je stále v "šuflíku", niekoľko nápadov v hlave, keď dozrie čas, uzrú svetlo sveta. Milujem totiž písanie. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu