reklama

Zázrak lásky rodu ľudského

Spoznala som úžasnú ženu pred štyrmi rokmi. Keď som sa jej dnes dívala do očí, videla som najšťastnejšieho človeka vo vesmíre, videla som šťastie celého sveta v nej. Pritom toto krehké žieňatko má sedemdesiat percent tela po ťažkých popáleninách. Bez popálenín ostala len tvár. 2. novembra 2007 šla do pivnice priložiť drevo do kúrenia a v tej chvíli vybuchol kotol na tuhé palivo.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)
Nežná krehká žena a mamina, ktorá žije lásku.
Nežná krehká žena a mamina, ktorá žije lásku. (zdroj: DagmaRA Sarita Poliaková)

S Jankou Vyparinovou som sa po prvýkrát stretla dva roky po výbuchu. Rozhovor o nešťastí, ktoré prežila, brala ako terapiu. Rozprávala o tom, ako dokázala prvé minúty presviedčať okolie, že sa vlastne nič nestalo. Pritom z pivnice domu boli predmety rozmetané po celej záhrade, niektoré viseli na strome. Zlomenú ruku, ktorá ju najviac bolela, si lekári vraj nevšímali. Zachraňovali jej totiž život, ale to jej došlo až potom, keď ležala už celá v obväzoch a prišli strašné bolesti. Vtedy sa na vlastné telo dlho nedokázala ani pozrieť.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Obe sme pri jej spomienkach slzili, pritom som si uvedomovala, že mám pred sebou silného, skutočne silného a krásneho človeka. Práve jej príbeh bol vtedy tým príbehom, ktorý ma naviedol na vydanie knihy o všetkých krásnych bytostiach, ktoré som ako redaktorka stretla.

Odvtedy sme sa s Jankou nevideli. Až v januári tohto roku sa mi ozvala z pôrodnice: „Narodila sa nám dcérka Leuška, je to náš anjelik." Rozplakala som sa od šťastia - to žieňa sa vrátilo naplno do života. Dnes takmer do štyroch rokov a do dňa od posledného stretnutia sme sa znovu videli. Nádherná, nádherná bytosť, krásna rodinka. Stále mi hrajú slzy v očiach od dojatia i pokory, zimomriavky behajú po tele z toho zázraku, ktorý vnímam. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Janka je očividne jedna z najšťastnejších žien, aké som kedy videla. Krehká žiariaca víla. Od nehody stále nemôže poriadne chodiť, má veľké bolesti, rany sa jej najmä v teple otvárajú a mokvajú. Keď sa však dozvedela, že je tehotná, prestala brať lieky od bolesti. Dieťatko veľmi chceli a ona mu nechcela ublížiť. Vraj si povedala, že vydrží počas tehotenstva bez nich. Keď sa dieťatko narodí, začne ich brať, aby si uľavila od bolesti. „Keď sa však Leuška predčasne narodila a bola malinkatá, v nemocnici ju hneď nazvali Chou chou (čítaj šu šu) bábikou, povedala som si, že ešte bez liekov vydržím. Leuška potrebuje moje mliečko."

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Janka svoje dievčatko dodnes dojčí a keď vraj prídu bolesti, stačí, aby sa pozrela na dcérku. „Ona je viac ako všetky bolesti. A potom - človek si na ne zvykne." 

Meno malej vybral jej dvanásťročný brat, ktorý síce na začiatku čakal kamaráta do hokeja, ale sestrička si ho získala ešte skôr, ako sa narodila.

Pár dní po narodení malej Jankin muž dostal v práci výpoveď. Manželia si však zo zdanlivej nevýhody šťastie uvili. Muž pomáha s malou rovnako šikovne, ako sa dokázal postarať o manželku po výbuchu, keď ostal doma ju opatrovať.

Naplno vnímam tento zázrak rodu ľudského. Naplno vnímam radosť a šťastie ľudí, ktorých lásku preveril nielen výbuch, ale milióny boľavých, veľmi boľavých chvíľ, zmena fyzického tela ženy, dlhé roky uzdravovania, ktoré zatiaľ nejde do úplného zdravia.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Uvedomujem si, že v tomto dome vedia, čo je hlboká, chápavá, nežná láska v tej najvyššej kvalite. A som presvedčená, že práve takíto nádherní ľudia robia svet lepším. Tým najlepším svetom pre lásku, tým najlepším svetom lásky. Vďaka, Janka, vďaka nádherné bytosti v čevenom domčeku, vďaka, vďaka, vďaka.

Jankin príbeh tak, ako ho vyrozprávala dva roky po výbuchu, nájdete tu: http://liptov.sme.sk/c/5292002/dva-roky-po-vybuchu.html

DagmaRA Sarita Poliaková

DagmaRA Sarita Poliaková

Bloger 
  • Počet článkov:  312
  •  | 
  • Páči sa:  25x

Slnečné znamenie Strelec mi zasvietilo pri narodení do šťastného a tvorivého života, o ktorom môžem už teraz v jeho poslednej tretine povedať, že bol a stále aj rýchly, aj plný zaujímavých situácií aj výziev, aj plný príležitostí či možností... Dokážem chvíľu aj zastať, aj leňošiť, aj pyžamové dni si už dopriať, rovnako milujem samotu, ako aj priateľov, milujem nádherné kruhy, ktoré vytvárame na seminároch etikoterapie i na meditačných stretnutiach či na stretnutiach so ženami v ČAROkruhoch. Vyštudovala som pedagogiku, pritiahla ma novinárčina, na dôchodku etikoterapia a astrológia. U mňa sa tieto dve "dámy" spojili a objavujú sa aj v kratších či dlhších zamysleniach. Milujem písanie, keď príde inšpirácia. Vtedy mám pocit, že slová prichádzajú samé a samé sa aj ukladajú do viet. Tak sa uložili aj do knihy o mojej dcére, ktorá končila život na detskej onkológii, a tak sa v knihe S TEBOU, MIRKA objavili aj ďalšie deti, ktoré som počas polročného pobytu na tomto oddelení spoznala. Neskôr, keď ma život na chvíľu zastavil cez chorobu, vznikla z rozhovoroch, ktoré vznikali pre noviny, kniha S VAMI, KRÁSNE BYTOSTI. Bolo mi cťou poznať toľko nádherných ľudí. Niekoľko kníh je stále v "šuflíku", niekoľko nápadov v hlave, keď dozrie čas, uzrú svetlo sveta. Milujem totiž písanie. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu