reklama

Dni po dvanástich dňoch bez jedla

Rada zdieľam svoje skúsenosti a keď som viac rozprávala o dňoch bez jedla, odrazu som bola prekvapená, koľko ľudí podobné dni takmer každoročne na jar či jeseň zažíva, no nerozprávajú o tom. Prečo? Boja sa, kam by ich ostatní po "priznaní" zaradili.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)
Prvú polievku z rozmixovnej zeleniny sme jedli v malom množstve a kávovými lyžičkami.
Prvú polievku z rozmixovnej zeleniny sme jedli v malom množstve a kávovými lyžičkami. (zdroj: DagmaRA Sarita Poliaková)

Ja zdieľam. Mám na to jeden veľmi velikánsky dôvod. Moja štítna žľaza. Keď sa totiž ozvali problémy s ňou, lekár mi povedal: "Zaštítili ste sa," a ukázal na jej miesto na krku. "Tu ste zastavili slová aj pocity, ktoré ste nedokázali vysloviť a štítna žľaza veľmi rýchlo zareagovala chorobnými zmenami." Keďže tieto zmeny postupovali naozaj veľmi rýchlo, operácii som sa nevyhla. Teraz sa však už nevyhýbam zdieľaniu. Viem, prečo.

Takže naspäť k dňom bez jedla. Mnohí z tých, ktorí sme ich absolvovali, sme usúdili, že ak sa dostatočne dlho pred týmto obdobím naň pripravíme, telo vyslané signály prijme a nastaví sa na obdobie, keď nedostane stravu, ale len vodu. Tohto roku som sa v mysli pripravila asi dva mesiace dopredu tak, že som prestala hovoriť či myslieť o hladovke, ale pripravovala som sa na dni na vode a práne. Inšpiroval ma Henri Monford, Francúz, ktorý už desať rokov neprijíma klasickú stravu, vyživuje sa pomocou prány, pije vodu. To však nie je mojím celoživotným zmyslom a dni na vode a práne beriem ako detoxikačné či odľahčené.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ako som zvládla dni na vode a práne, opísala som v predchádzajúcom blogu, teraz chcem zdieľať opis dní po. Pôvodne som chcela zaregovať hneď po napísaní blogu, keď sa v diskusii objavil výsmešno-pobúrený príspevok, ale nachala som si čas, aby som zdieľala aktuálne to, čo žijem. 

Moja tohtoročná skúsenosť dní "po" ma samú príjemne prekvapila. Stačil mi jediný deň na to, aby som sa adaptovala do normálneho života a tri dni na moju zvyčajnú stravu. Vlani som potrebovala, napríklad dlhší rozbehový čas na môj bežný život i stravu. Teraz som cítila, že postupne môžem rýchlejšie prejsť na tuhé potraviny. No na surovú zeleninu a ovocie som si nechala asi sedem dní. Potom som už jedla všetko tak, ako som bola zvyknutá. Bez jojo efektu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Trochu som bola zvedavá, ako budem zvládať mimoriadnu pohybovú aktivitu. Totiž dva dni po návrate som otvárala dva nové pohybové kurzy so štyridsiatimi ľuďmi a k tomu ma večer čakali ešte moji pokročilí cvičenci. Energie som však mala a stále mám na rozdávanie. Od návratu cvičím pod pozorným pohľadom svojich cvičencov denne najmenej dve hodiny, v niektoré dni aj viac. Cvičí sa mi ľahko, kĺby sú uvoľnené, svaly dostatočne pevné a ohybné.

Samozrejme, ďalej ostávam bez liekov, tie som vylúčila už vlani. Po detoxikácii som totiž stavila na múdrosť a zdravie svojho tela. Je to však moja cesta a moja skúsenosť, každy by mal v podobnom prípade postupovať veľmi individuálne. Čo som však tohto roku postrehla ako ďalší bonus dní na vode, je väčšia vnímavosť či jasnejšie myslenie. A prichádzajú mi do života ľudia, s ktorými sme si veľmi blízki, s ktorými prežívame veľa radosti. Viem, že aj tieto stretnutia majú korene v mojom novom nastavení a vnímaní. Všetko so všetkým súvisí.

DagmaRA Sarita Poliaková

DagmaRA Sarita Poliaková

Bloger 
  • Počet článkov:  312
  •  | 
  • Páči sa:  25x

Slnečné znamenie Strelec mi zasvietilo pri narodení do šťastného a tvorivého života, o ktorom môžem už teraz v jeho poslednej tretine povedať, že bol a stále aj rýchly, aj plný zaujímavých situácií aj výziev, aj plný príležitostí či možností... Dokážem chvíľu aj zastať, aj leňošiť, aj pyžamové dni si už dopriať, rovnako milujem samotu, ako aj priateľov, milujem nádherné kruhy, ktoré vytvárame na seminároch etikoterapie i na meditačných stretnutiach či na stretnutiach so ženami v ČAROkruhoch. Vyštudovala som pedagogiku, pritiahla ma novinárčina, na dôchodku etikoterapia a astrológia. U mňa sa tieto dve "dámy" spojili a objavujú sa aj v kratších či dlhších zamysleniach. Milujem písanie, keď príde inšpirácia. Vtedy mám pocit, že slová prichádzajú samé a samé sa aj ukladajú do viet. Tak sa uložili aj do knihy o mojej dcére, ktorá končila život na detskej onkológii, a tak sa v knihe S TEBOU, MIRKA objavili aj ďalšie deti, ktoré som počas polročného pobytu na tomto oddelení spoznala. Neskôr, keď ma život na chvíľu zastavil cez chorobu, vznikla z rozhovoroch, ktoré vznikali pre noviny, kniha S VAMI, KRÁSNE BYTOSTI. Bolo mi cťou poznať toľko nádherných ľudí. Niekoľko kníh je stále v "šuflíku", niekoľko nápadov v hlave, keď dozrie čas, uzrú svetlo sveta. Milujem totiž písanie. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu