reklama

Francúzska voňavka včelám nevoňala

Keď objavím zaujímavého človeka, zaujímavú tému a napíšem o nich, občas sa stáva, že aj niektorá zo slovenských televízii prejaví záujem. Tak to bolo aj s nocľahom medzi včielkami, ktorým nevoňala moja voňavka.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Včelár si postavil lôžko v úli nad svojimi včeličkami a občas na ňom prespával. Vedel, že dýchať vzduch nasýtený včelími "produktami" je zdravé, no jeho najviac ťahal oddych s jemným bzukotom včelích krídel. Lôžko dôsledne utesnil tak, aby sa včielky k nemu v noci nedostali, jeho žena pošila na okienka záclonky a útulná bzučiaca izbietka bola na svete. Pozval do úľa aj mňa, no hneď moja prvá návšteva bola tak trochu boľavá. Tesnenie-netesnenie včielky sa do mňa pustili i za cenu vlastných životov. Dokonca riskovali aj to, že sa neprehryznú cez blúzku k môjmu telu, ale rozhodli sa ma nepustiť do úľa. Dôvod? Príliš som im voňala. Rozhodli sa totiž, že francúzska voňavka Ella nie je vhodná pre slovenské včielky. Ale vraj ani žiadna iná. Tak som dostala pár žihadiel.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pre istotu som už do úľa viac nešla. Ani spať. No článok o včelárovi a jeho včielkach som napísala. Ozvala sa naň jedna slovenská televízia, vraj urobia so včelárom rozhovor. Premostila som ich s radosťou, lebo si myslím, že dobré veci majú ísť do sveta a inšpirovať ostatných. Alebo aspoň potešiť.

Včelí muž mal však trochu problém s trémou pred televíznymi kamerami a pýtal si radu od svojho priateľa - slovenského herca. "Len si ich do domu nepusť," zalamentoval ten. Ako "celebrita" má s médiami vlastné skúsenosti, no myslím si, že v tomto prípade - len si ich do domu nepusť - bolo na škodu veci. Veď včeličky mohli byť slávne a ďalší slovenskí včelári bohatší o jeden prakticky a zrealizovateľný nápad. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Predpokladám však, že nápad sa nestratí, pretože letí po svete ako jeden z trendov tejto doby. A možno až takým novým trendom nie je. Naši starí rodičia či pra- prastarí predkovia vedeli o včielkach veľmi veľa a my teraz len ich skúsenosti a zručnosti oprašujeme niekde zo spomienok svojich minulostí. 

Veď aj "môj" včelár v rozhovore pridal spomienku na svojho otca, tiež mnohoročného včelára, ku ktorému si kedysi vraj nosievali ľudia z dediny večer vodu s prosbou, aby ju nechal cez noc v úli medzi včelami. Ráno si vodu brali s tým, že včeličky z nej urobili liečivú tekutinu, z ktorej si oni varievali raňajšiu kávu. Múdrosť našich starých rodičov. Nech ožíva v nás. 

DagmaRA Sarita Poliaková

DagmaRA Sarita Poliaková

Bloger 
  • Počet článkov:  312
  •  | 
  • Páči sa:  25x

Slnečné znamenie Strelec mi zasvietilo pri narodení do šťastného a tvorivého života, o ktorom môžem už teraz v jeho poslednej tretine povedať, že bol a stále aj rýchly, aj plný zaujímavých situácií aj výziev, aj plný príležitostí či možností... Dokážem chvíľu aj zastať, aj leňošiť, aj pyžamové dni si už dopriať, rovnako milujem samotu, ako aj priateľov, milujem nádherné kruhy, ktoré vytvárame na seminároch etikoterapie i na meditačných stretnutiach či na stretnutiach so ženami v ČAROkruhoch. Vyštudovala som pedagogiku, pritiahla ma novinárčina, na dôchodku etikoterapia a astrológia. U mňa sa tieto dve "dámy" spojili a objavujú sa aj v kratších či dlhších zamysleniach. Milujem písanie, keď príde inšpirácia. Vtedy mám pocit, že slová prichádzajú samé a samé sa aj ukladajú do viet. Tak sa uložili aj do knihy o mojej dcére, ktorá končila život na detskej onkológii, a tak sa v knihe S TEBOU, MIRKA objavili aj ďalšie deti, ktoré som počas polročného pobytu na tomto oddelení spoznala. Neskôr, keď ma život na chvíľu zastavil cez chorobu, vznikla z rozhovoroch, ktoré vznikali pre noviny, kniha S VAMI, KRÁSNE BYTOSTI. Bolo mi cťou poznať toľko nádherných ľudí. Niekoľko kníh je stále v "šuflíku", niekoľko nápadov v hlave, keď dozrie čas, uzrú svetlo sveta. Milujem totiž písanie. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu