reklama

Zem si kýchne a my sme z toho hotoví

Minulý týždeň v priebehu jedného dňa ma na ceste naprieč Slovenskom chytila štyrikrát poriadna búrka. Blýskavica a doslova prietrž mračien. Ani po niekoľkých dňoch nedokážem zabudnúť na tvár ženy, ktorej sa voda valila do domu a dvora a ona v nej bezradne stála.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Prešli sme cez Heľpu, keď ešte nepršalo. V priebehu pol hodiny sme sa cez ňu vracali a z neba sa liali sudy vody. Namiesto cesty hnedý potok, autá v ňom ponorené až tak, že vystrekovali obrovské kvantá vody do vzduchu.

V jednom momente som akoby súčasne zhliadla v bráničke domu bezradnú tvár ženy v čepčeku od kroja a vzápätí sa naše auto schovalo do špinavej vodnej gule. Chvílu sme nič nevideli. Keď sa hnedá masa roztvorila, žena sa držala za hlavu a horekovala. Stála v prúde vody takmer po pás, jednou rukou sa držala bráničky. Strašne nešťastné oči. A voda sa k nej liala zvrchu po ceste i z boku.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Človeka zasadeného do reality napadne - dom postavený na nesprávnom mieste. Človeka orientovaného na duchovno - boží plán, karma, všetko sa deje tak, ako má byť. Mne takáto situácia vyplavuje spomienky na tisícročnú vodu pred pár rokmi v Prahe, kde vtedy umrela moja babička. A potom v tom istom čase južnú Moravu, kde sme boli pomáhať s priateľom v zatopenej oblasti. Pre mňa to bola vtedy neživá mesačná krajina. Keď sme z nej vychádzali, vojaci nás dezinfikovali, ale aj tak som ešte potom asi hodinu stála pod sprchou a čistila seba i spomienky. Napriek tomu dodnes vidím apatické tváre ľudí z tejto oblasti, ako sedeli pred svojimi zničenými domami a nedokázali sa ani pohnúť. Žena z Heľpy mi ich znovu pripomenula. A všetky moje dotyky s týmito nešťastiami mi evokujú pocit, že nám niečo chýba, niečomu nerozumieme, na niečo sme vo svojom vývoji za blahobytom zabudli.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Veď my - ľudia hrdí - a často s velikášskymi slovami na perách o tom, ako dokážeme pokoriť prírodu, spútať živly, dobýjať hory, bojovať s chorobou, sme úplne maličkí, keď si Zem, napríklad z môjho pohľadu len kýchne a rozpútajú sa povodne, či Zem si vzdychne a príde zemetrasenie. Na figu je nám hrdosť, veľké slová, namyslenosť. Už dávno sme zabudli na pokoru a neubližovanie. Mám pocit, že tým vzdychaním a kýchaním sa Zem len bráni a chce nás upozorniť na to, ako jej ubližujeme my.

Internetom často idú výzvy na posilnenie vibrácií, energie Zeme. Netuším, koľko ľudí sa do nich zapája, verím však, že je ich veľa. Niekedy, keď sedím večer či v noci pod jabloňou v záhrade, rada sa započúvam do dychu našej Zeme a predstavujem si, ako dýchame v jednom rytme spolu. Mám pocit, že toto je jeden z mojich spôsobov, ako jej ďakovať, ako byť s ňou na jednej vlne.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

PS: Takéto kýchnutie Zeme s následnou potopou som zažila na vlastnej koži, a tak viem, prečo píšem o pokore.

DagmaRA Sarita Poliaková

DagmaRA Sarita Poliaková

Bloger 
  • Počet článkov:  312
  •  | 
  • Páči sa:  25x

Slnečné znamenie Strelec mi zasvietilo pri narodení do šťastného a tvorivého života, o ktorom môžem už teraz v jeho poslednej tretine povedať, že bol a stále aj rýchly, aj plný zaujímavých situácií aj výziev, aj plný príležitostí či možností... Dokážem chvíľu aj zastať, aj leňošiť, aj pyžamové dni si už dopriať, rovnako milujem samotu, ako aj priateľov, milujem nádherné kruhy, ktoré vytvárame na seminároch etikoterapie i na meditačných stretnutiach či na stretnutiach so ženami v ČAROkruhoch. Vyštudovala som pedagogiku, pritiahla ma novinárčina, na dôchodku etikoterapia a astrológia. U mňa sa tieto dve "dámy" spojili a objavujú sa aj v kratších či dlhších zamysleniach. Milujem písanie, keď príde inšpirácia. Vtedy mám pocit, že slová prichádzajú samé a samé sa aj ukladajú do viet. Tak sa uložili aj do knihy o mojej dcére, ktorá končila život na detskej onkológii, a tak sa v knihe S TEBOU, MIRKA objavili aj ďalšie deti, ktoré som počas polročného pobytu na tomto oddelení spoznala. Neskôr, keď ma život na chvíľu zastavil cez chorobu, vznikla z rozhovoroch, ktoré vznikali pre noviny, kniha S VAMI, KRÁSNE BYTOSTI. Bolo mi cťou poznať toľko nádherných ľudí. Niekoľko kníh je stále v "šuflíku", niekoľko nápadov v hlave, keď dozrie čas, uzrú svetlo sveta. Milujem totiž písanie. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu