reklama

Po návrate z kómy žije vďačným životom

„Zbavila si sa závislosti na partnerovi a otvorila sa ti nová dimenzia lásky," približne takýmito slovami komentoval môj rozpad dlhoročného vzťahu priateľ, ktorý bol dlhý čas v kóme.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)

Odrazu som mala pocit, že prečítal celé moje vnútro a to, čo som ja nevedela vypovedať slovami, on povedal veľmi jednoducho. V tú chvíľu som vedela, že vie. „Ty sa cítiš rovnako ako ja, keď som sa vrátil do života," silný pohľad z očí do očí, obaja sme už mali slzy na krajíčku. „Jem pre to, aby som si každé sústo vychutnal, a nie pre to, že som hladný. Zobúdzam sa do dňa, aby som si ho užíval, nie ho len prežíval. Dýcham slobodne a naplno, uvedomujem si každý nádych, výdych a som zaň vďačný. To robíš teraz aj ty."

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Potom sme s ním a jeho ženou, s ktorou má nádherný vzťah, rozvinuli debatu, ako možno ťažké životné situácie a udalosti premeniť na šance pre šťastný život. Kóma a partnerský rozchod. Možno na prvý pohľad neporovnateľné, no obe situácie veľmi stresujúce. Obaja sme však konštatovali, že nám otvorili novú podobu lásky. Takej, ktorá dáva krídla, ktorá letí k výšinám bez závislosti na inom človeku, bez akejkoľvek inej závislosti.

On, ktorý sa vrátil z rozhrania života a smrti, vidí svoj vzťah k Bohu vo veľkej vďačnosti za všetko, čím môže dnes žiť. Hovorí, že sa nevie modliť, že nemá potrebu zložiť ruky v modlitbe, no podľa mňa sa modlí tou najúprimnejšou modlitbou sveta. Pri jeho pokojných slovách totiž práve vnútorná a úprimná vďačnosť vyznieva ako jeden z najsilnejších pocitov, ktorým možno ďakovať aj vyznávať lásku Bohu, univerzu, vesmíru.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pozerám do oči mužovi, ktorý mi pripomenul, za čo všetko môžem byť osudu, svojmu životu vďačná. Odpoveď - kompletne za všetko.

DagmaRA Sarita Poliaková

DagmaRA Sarita Poliaková

Bloger 
  • Počet článkov:  312
  •  | 
  • Páči sa:  25x

Slnečné znamenie Strelec mi zasvietilo pri narodení do šťastného a tvorivého života, o ktorom môžem už teraz v jeho poslednej tretine povedať, že bol a stále aj rýchly, aj plný zaujímavých situácií aj výziev, aj plný príležitostí či možností... Dokážem chvíľu aj zastať, aj leňošiť, aj pyžamové dni si už dopriať, rovnako milujem samotu, ako aj priateľov, milujem nádherné kruhy, ktoré vytvárame na seminároch etikoterapie i na meditačných stretnutiach či na stretnutiach so ženami v ČAROkruhoch. Vyštudovala som pedagogiku, pritiahla ma novinárčina, na dôchodku etikoterapia a astrológia. U mňa sa tieto dve "dámy" spojili a objavujú sa aj v kratších či dlhších zamysleniach. Milujem písanie, keď príde inšpirácia. Vtedy mám pocit, že slová prichádzajú samé a samé sa aj ukladajú do viet. Tak sa uložili aj do knihy o mojej dcére, ktorá končila život na detskej onkológii, a tak sa v knihe S TEBOU, MIRKA objavili aj ďalšie deti, ktoré som počas polročného pobytu na tomto oddelení spoznala. Neskôr, keď ma život na chvíľu zastavil cez chorobu, vznikla z rozhovoroch, ktoré vznikali pre noviny, kniha S VAMI, KRÁSNE BYTOSTI. Bolo mi cťou poznať toľko nádherných ľudí. Niekoľko kníh je stále v "šuflíku", niekoľko nápadov v hlave, keď dozrie čas, uzrú svetlo sveta. Milujem totiž písanie. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu