reklama

Srdciarky

„Ja k tomuto doktorovi chodím už dvadsať rokov," nahla sa nahlas jedna tetka k druhej v čakárni u kardiológa. „Ja tiež," kontrovala jej druhá, „a ešte aj k očnému, neurologičke aj reumatologičke, tiež k obvodnému."

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Obe sa poobzerali po ľuďoch mĺkvo čakajúcich na vyšetrenia. Evidentne boli v miestnosti najstaršie, a teda aj prvé v počte a druhovej rôznorodosti chorôb. Nik z pacientov sa nahlas na ich vyhlásenie neozval. Ďalej si teda vyratávali navzájom diagnózy, strasti na ceste od lekára k lekárovi či plné hrste liekov, ktoré denne sypali do seba.

„Dvadsať rokov k jednému lekárovi a žiaden výsledok?" zhrozila som sa. Hneď mi napadla informácia, že v starej Indii či Číne brali lekári plat za to, že ich klienti boli zdraví. Ak ochoreli, lekár plácu nedostal. „Uf, svoju starobu chcem prežiť inak. RAdostne, šťastne. Takúto prognózu do budúcnosti neberiem," pomyslela som si.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Toto moje rozhodnutie „podporil" aj kardiológ. Keď videl výsledky z merania tlaku a rýchlosť tepu môjho srdiečka, iba konštatoval: „To nie je dobré." A pridal lekárske rady s lekárskym predpisom.

Od karidológa som chvíľu kráčala zdrvená až do upršanej asfaltky. „Všetko závisí od tvojho postoja, dievča," zaznel tichý hlások vo mne. Fakt. Normálne som cítila, ako sa odliepam od asfaltky. S vďakou za tvrdo povedané lekárove slová som sa hneď aj rozhodla, rešpektujúc jeho pokyny. Po prvé, beriem stopercentnú zodpovednosť za to, ako sa cítim, do vlastných rúk.

Po druhé, tlak a srdiečko sú dosť vážne dôvody na to, aby som prehodnotila vonkajšie tlaky, ktoré tlačia môj tlak nahor. Presne viem, kde ja sama dovoľujem stresu a problémom, aby vstupovali do môjho života. Mením to. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Po tretie, veľmi vážne sa „rozprávam" so svojím srdiečkom. Chcem vedieť, v čom mu ubližujem. Verím, že sa spolu dohovoríme, predsa len sme na jednej lodi, v jednom tele. 

DagmaRA Sarita Poliaková

DagmaRA Sarita Poliaková

Bloger 
  • Počet článkov:  312
  •  | 
  • Páči sa:  25x

Slnečné znamenie Strelec mi zasvietilo pri narodení do šťastného a tvorivého života, o ktorom môžem už teraz v jeho poslednej tretine povedať, že bol a stále aj rýchly, aj plný zaujímavých situácií aj výziev, aj plný príležitostí či možností... Dokážem chvíľu aj zastať, aj leňošiť, aj pyžamové dni si už dopriať, rovnako milujem samotu, ako aj priateľov, milujem nádherné kruhy, ktoré vytvárame na seminároch etikoterapie i na meditačných stretnutiach či na stretnutiach so ženami v ČAROkruhoch. Vyštudovala som pedagogiku, pritiahla ma novinárčina, na dôchodku etikoterapia a astrológia. U mňa sa tieto dve "dámy" spojili a objavujú sa aj v kratších či dlhších zamysleniach. Milujem písanie, keď príde inšpirácia. Vtedy mám pocit, že slová prichádzajú samé a samé sa aj ukladajú do viet. Tak sa uložili aj do knihy o mojej dcére, ktorá končila život na detskej onkológii, a tak sa v knihe S TEBOU, MIRKA objavili aj ďalšie deti, ktoré som počas polročného pobytu na tomto oddelení spoznala. Neskôr, keď ma život na chvíľu zastavil cez chorobu, vznikla z rozhovoroch, ktoré vznikali pre noviny, kniha S VAMI, KRÁSNE BYTOSTI. Bolo mi cťou poznať toľko nádherných ľudí. Niekoľko kníh je stále v "šuflíku", niekoľko nápadov v hlave, keď dozrie čas, uzrú svetlo sveta. Milujem totiž písanie. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu