reklama

„Spomienky" z jaskyne

Keď som sa usilovala postaviť na nohy po dcérinej a manželovej smrti a keď ani tabletky nezaberali, našla som si cestu k regresnému terapeutovi. V predstavách som sa stretla nielen s mojimi blízkymi, ktorí odišli, ale nabiehali mi obrazy, ktorým som nerozumela. Niektoré veľmi ťažké. Terapeut vtedy povedal, že sa treba na ne pozrieť, ale ja som ich odsunula do svojho tieňa. Dobehli ma teraz.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
Jaskyňa a priestor pred ňou bol dejiskom mojich spomienok.
Jaskyňa a priestor pred ňou bol dejiskom mojich spomienok. (zdroj: (JK))

Vtedy u regresného terapeuta som totiž riešila svoj smútok a na iné, ťažké „spomienky" som sa nechcela pozrieť. Zdanlivo nesúviseli so stratou mojich milých. V týchto dňoch som však pochopila, že súviseli. A hoci rada používam výrok, že všetko so všetkým súvisí, akosi som to v mojom živote nevidela. Možno sme to však vtedy u terapeuta ani nepomenovali. Pred očami som mala len smútok a straty, „spomienky" mi ale ukazovali niečo iné.

Stopy z minulosti ako koreňové vzorce či rodinné matrice

Keď sa teraz na situáciu za smútkom pozriem, už vidím bezmocnosť. Bezmocnosť, ktorá vznikla v neriešiteľných situáciách s rakovinou mojich blízkych, ale aj bezmocnosť v mnohých ďalších úsekoch môjho života, keď som sa cítila bez MOCI, bez možností postaviť sa inak k príbehom, ktoré mi život podával.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

S etikoterapeutom Vladimírom Červenákom sme prišli na to, že bezmocnosť u mňa pôsobila ako koreňový vzorec a ja som jej dovolila ovplyvňovať môj život. Keď sa teraz spätne pozriem na roky svojho života, vidím veľmi zreteľne, ako som sa v premnohých situáciách cítila bezmocná, ako som bezmocnosť schovávala v sebe, ako ona vo mne následne budila agresivitu, ktorú som zas len potláčala v sebe. Od detstva. Uzavretý kruh deštrukčných programov, konkrétnych malých či veľkých situácií, rozhodnutí, ktoré roky poškodzovali moje zdravie.

Dokonca som si z regresnej terapie vybavila aj ďalšie jasné obrazy, keď som tiež bola bezmocná. Napríklad jeden z nich: muž na koni mi vzal malé dieťa, ja som ležala v prachu na zemi, šaty roztrhnuté, cítila som, že som dostala bitku a, navyše, ten muž ma dal uväzniť. Strašná bezmocnosť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Druhý obraz, ktorý som poznala z regresnej terapie, sa mi do vedomia dostal tiež. Bol ešte silnejší ako tie predchádzajúce a na etikoterpaii som sa až v súčasnosti odvážila naň pozrieť, dokonca ho riešiť. Za zatvorenými očami som videla konkrétnu traumatizujúcu udalosť, pravdepodobne zo života niekde v praveku.

Ležala som na prašnej zemi a chlapi, ktorí stáli okolo mňa, ma striedavo znásilňovali. Hrozné škeriace sa tváre. Občas ma za vlasy odtiahli na iné miesto. S prachom a skalami sa miešala krv, moje slzy, vytrhané vlasy, bezmocnosť.

Napriek všetkému som si dokázala dať tichú otázku - z akého dôvodu vznikla táto situácia? Chvíľu nič. Odrazu jasná myšlienka. Dieťatko. Zo znásilňovania sa malo narodiť dieťa. „Tí brďo, čo s mojím príbehom? Dokážeš ho, dievča, zmeniť?" letelo mi niekde vzadu hlavou. A hneď myšlienka - dieťatko sa chce narodiť. V tú chvíľu som drsný príbeh menila na milovanie v sviežej zarosenej tráve, z ktorého sa malo narodiť dieťatko. Dokonca som bola presvedčená, že môj milenec je jeden z tých drsných chlapov, ktorí ma znásilňovali, no jeho tvár teraz znežnela láskou.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Do pochopenia som potrebovala dozrieť

Keď som otvorila oči, zalial ma nádherný pocit pokoja. Žiadne veľké wau. Múdry pokoj. Potom prišlo uvedomenie, že som pravdepodobne odkliala svoj koreňový vzorec bezmocnosti. Tá sa mi celým mojím životom, pravdepodobne však aj všetkými mojimi životmi, plazila a oslabovala ma až doteraz.

Navyše, znovu som si uvedomila aj to, že táto traumatizujúca situácia spred jaskyne sa mi ukázala pred rokmi u regresného terapeuta, ale vtedy sme ju neriešili. Na riešenie som vtedy nedozrela. Radšej som ju nechcela vidieť, nechcela som na ňu myslieť. Zatlačila som ju do tieňa. Podarilo sa mi na vedomej úrovni na ňu zabudnúť, no jej dôsledky som v podobe bezmocnosti často zažívala v tomto živote. A ona škodila cez choroby. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Keď som však príbeh pred jaskyňou dekódovala a v jeho riešení objavila svoju schopnosť či zručnosť prepólovať aj tú najnáročnejšiu situáciu do vyšších hodnôt, zalial ma pokoj. Všetko so všetkým súvisí. Nemusí vždy ísť o veľké veci. Aj drobné príbehy bežných dní zanechávajú v nás stopy, ktoré ovplyvňujú naše správanie, zdravie, pocit šťastia. Potom sa radi vyhovárame na stres, okolie, druhých ľudí, ukazujeme prstom na iných a zabúdame, že tri prsty ukazujú v tej chvíli na nás. Odpoveď je v nás.

DagmaRA Sarita Poliaková

DagmaRA Sarita Poliaková

Bloger 
  • Počet článkov:  312
  •  | 
  • Páči sa:  25x

Slnečné znamenie Strelec mi zasvietilo pri narodení do šťastného a tvorivého života, o ktorom môžem už teraz v jeho poslednej tretine povedať, že bol a stále aj rýchly, aj plný zaujímavých situácií aj výziev, aj plný príležitostí či možností... Dokážem chvíľu aj zastať, aj leňošiť, aj pyžamové dni si už dopriať, rovnako milujem samotu, ako aj priateľov, milujem nádherné kruhy, ktoré vytvárame na seminároch etikoterapie i na meditačných stretnutiach či na stretnutiach so ženami v ČAROkruhoch. Vyštudovala som pedagogiku, pritiahla ma novinárčina, na dôchodku etikoterapia a astrológia. U mňa sa tieto dve "dámy" spojili a objavujú sa aj v kratších či dlhších zamysleniach. Milujem písanie, keď príde inšpirácia. Vtedy mám pocit, že slová prichádzajú samé a samé sa aj ukladajú do viet. Tak sa uložili aj do knihy o mojej dcére, ktorá končila život na detskej onkológii, a tak sa v knihe S TEBOU, MIRKA objavili aj ďalšie deti, ktoré som počas polročného pobytu na tomto oddelení spoznala. Neskôr, keď ma život na chvíľu zastavil cez chorobu, vznikla z rozhovoroch, ktoré vznikali pre noviny, kniha S VAMI, KRÁSNE BYTOSTI. Bolo mi cťou poznať toľko nádherných ľudí. Niekoľko kníh je stále v "šuflíku", niekoľko nápadov v hlave, keď dozrie čas, uzrú svetlo sveta. Milujem totiž písanie. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu