reklama

Šťastná žena, ktorá napriek všetkému hovorí životu usmiate ÁNO

Dnes má narodeniny žena, s ktorou som sa zoznámila pred niekoľkými rokmi tak, že do redakcie regionálneho týždenníka prišla prosba, aby sme napísali o ľuďoch, ktorí na jej záchranu darovali krv. Tak som spoznala úžasnú Janku.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Janka pred desiatimi rokmi prežila výbuch plynového kotla v pivnici. Bola popálená na sedemdesiatich percentách tela, do života ju vtedy vraj vrátila otázka jej syna - mami, čo sa stalo? Prvýkrát sme sa stretli dva roky po nešťastí. Chodila veľmi ťažko, v podstate sa učila fungovať vo svojej domácnosti, ale jedným dychom povedala, že bez pomoci svojich blízkych by to nezvládla. Hneď sme si padli do oka. Obe máme od prvej chvíle pocit, že sa poznáme odjakživa, a to sme sa videli osobne len niekoľkokrát. Viac sa stretáme na sociálnej sieti. Raz mi tam napísala, že veľmi rada pozerá fotografie a číta texty z mojich aktivít či ciest. Teraz vždy, keď niečo pridávam na sociálnu sieť, pridávam to s vedomím, že aj ja aspoň trochu Janku poteším. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Janka veľmi výrazne zasiahla do môjho života nielen svojím príbehom. Vo chvíľach, keď som potrebovala pochopiť vlastnú chorobu, často som myslela na ňu a jej schopnosť nájsť radosť v každom maličkom kroku. Hoci jej telo hovorilo o utrpení, jej tvár rozdávala a dodnes rozdáva úsmevy. Presne toto bolo podnetom, aby som spísala príbehy ľudí, ktorí ma svojou schopnosťou žiť v radosti oslovili. Na začiatku všetkých však stála usmievavá Janka. 

Dnes má narodeniny. Veľmi intenzívne na ňu myslím a prichádza mi na um jediný citát: KAŽDÉ NOVÉ RÁNO POVEDZ ŠŤASTIU ÁNO. Janka svoje ÁNO, podľa mňa, veľmi jasne povedali životu nielen pri svojom narodení, ale aj v náročnej situácii pred desiatimi rokmi. A svoje radostné ÁNO hovorí stále svojimi úsmevmi. Milujem toto žieňa. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Keď som sa jej dnes opýtala, čo jej robí najväčšiu radosť, odpovedala: "Najväčšou radosťou a hrdosťou v mojom živote sú, samozrejme, moje milované detičky, moja rodinka. To je celý môj život . A pri malinkej veru nemám kedy myslieť ani na bolesť. Dcérka mi každý deň vytvára doma nebo.

Rodičia a sestra mi veľmi pomáhajú, lebo malú Lejku zoberú každý deň na dve hodinky, nech si môžem oddýchnuť. Nie je však všetko ružové... Najhoršie je mi večer, keď mám najväčšie bolesti z celého dňa, ale o tom nerada hovorím. Radšej o príjemných veciach..."

ĎAKUJEM, že mi život dovolil spoznať túto krehkú ženu s nádherným úsmevom a s radosťou žiť svoj život najlepšie, ako sa dá.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

PS: Jankin príbeh nájdete v týchto článkoch: 

https://nasmikulas.sme.sk/c/5292002/dva-roky-po-vybuchu.html#axzz4mJf50SfD

https://nasmikulas.sme.sk/c/7151658/janka-sa-napriek-bolestiam-po-uraze-dockala-vytuzenej-dcerky.html#axzz4mJf50SfD

DagmaRA Sarita Poliaková

DagmaRA Sarita Poliaková

Bloger 
  • Počet článkov:  312
  •  | 
  • Páči sa:  25x

Slnečné znamenie Strelec mi zasvietilo pri narodení do šťastného a tvorivého života, o ktorom môžem už teraz v jeho poslednej tretine povedať, že bol a stále aj rýchly, aj plný zaujímavých situácií aj výziev, aj plný príležitostí či možností... Dokážem chvíľu aj zastať, aj leňošiť, aj pyžamové dni si už dopriať, rovnako milujem samotu, ako aj priateľov, milujem nádherné kruhy, ktoré vytvárame na seminároch etikoterapie i na meditačných stretnutiach či na stretnutiach so ženami v ČAROkruhoch. Vyštudovala som pedagogiku, pritiahla ma novinárčina, na dôchodku etikoterapia a astrológia. U mňa sa tieto dve "dámy" spojili a objavujú sa aj v kratších či dlhších zamysleniach. Milujem písanie, keď príde inšpirácia. Vtedy mám pocit, že slová prichádzajú samé a samé sa aj ukladajú do viet. Tak sa uložili aj do knihy o mojej dcére, ktorá končila život na detskej onkológii, a tak sa v knihe S TEBOU, MIRKA objavili aj ďalšie deti, ktoré som počas polročného pobytu na tomto oddelení spoznala. Neskôr, keď ma život na chvíľu zastavil cez chorobu, vznikla z rozhovoroch, ktoré vznikali pre noviny, kniha S VAMI, KRÁSNE BYTOSTI. Bolo mi cťou poznať toľko nádherných ľudí. Niekoľko kníh je stále v "šuflíku", niekoľko nápadov v hlave, keď dozrie čas, uzrú svetlo sveta. Milujem totiž písanie. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu