reklama

Eliškine vodné tajomstvá jazierka

Eliška Kubešová z 2. Z triedy zo Strednej zdravotníckej školy v Liptovskom Mikuláši bola jednou zo študentov, ktoré sa zúčastnili súťaže vyhlásenej Liptovskou vodárenskou spoločnosťou. Téma: voda naša každodenná.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Eliška sa pozrela na vodu cez tajomstvá jazierka, tak nazvala aj svoju prácu. Hneď v úvode svojej úvahy naznačila silu vody - keď sme unavení, keď sami potrebujeme načerpať silu, vitalitu, často sa obraciame na prírodu. Jednoduchá prechádzka v nej, posedenie pri vode nás dokážu vrátiť do vlastnej sily a zdravia.

Eliška Kubešová (prvá zľava) pri preberaní ceny.
Eliška Kubešová (prvá zľava) pri preberaní ceny. (zdroj: ARCHÍV LVS)

Nech sa páči, Eliškina úvaha: 

Keď večer zatváram svoje unavené oči a moje telo a myseľ sa vnárajú do pokojného spánku, zrazu začujem upokojujúci šum vody. Pred očami sa mi vynorí malé jazierko obklopené stromami, ktoré sa nad ním týčia ako veľkí strážcovia. Voda v jazierku je priezračná a čistá ako ten najkrajší krištáľ a blankytne modrá. Vidno až na dno tohto krásneho diela samotnej prírody. Ani človek nedokáže vytvoriť takú krásu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Začína pršať. Hladina jazierka sa rozčerí a tvoria sa útvary v tvare kruhov, ktoré akoby utekali ďalej a ďalej, až pokým úplne nezmiznú. Dažďové kvapky dopadajú na hladinu jazierka. Znie to ako čarovná hudba, ktorá mi pomáha zaspať. Ten pokoj, ktorý sa vznáša vo vzduchu, opantá každý jeden môj zmysel.

Rybky šantiace pod hladinou jazierka sú ako malé deti. Hravé a neposedné. Rastliny a riasy rastúce na dne jazierka vytvárajú mäkký zelený koberec – až mám chuť zaboriť doň nohy. Nad jazierkom sa týči ako obor veľká skala. Voda, ktorá strmhlav padá dole ako dravý vták za svojou korisťou, vo mne vyvoláva pocit niečoho nepoznaného. Kvapky sa na slnku trblietajú ako malé kryštáliky a bolestne dopadajú na skalnú stenu. Vidím, že na nej vzniká nový život v podobe jemnučkého zeleného machu. Vodopád šuští ako lístie vo vetre. Nie jedno zviera sa príde napiť čistej osviežujúcej vody, len aby uhasilo svoj smäd. Tiež by som sa napila, ale toto je iba môj krásny sen.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Malé jazierko skrýva veľa nepoznaných tajomstiev. Nepozná ich nik, iba samotné jazierko a matka príroda, ktorá sa stará o všetko s láskou a nehou. Som jej za to vďačná. Veď keby nebolo vody, tej čistej priezračnej tekutiny, nebolo by nič. Ani jazierko, ba ani vodopád, neboli by žiadne rieky, ťahajúce sa po zemi ako obrovské hady. Nebolo by veľkých hlbokých jazier ani azúrovo-modrých morí vyzerajúcich ako atramentové fľaky, ktoré sú rozfŕkané po celej Zemi. A hlavne by sme neboli my.

xxx

Ďakujeme, Eliška. Želám si, aby čistých, jasných a životodarných jazierok bolo v našich životoch čo najviac. 

DagmaRA Sarita Poliaková

DagmaRA Sarita Poliaková

Bloger 
  • Počet článkov:  312
  •  | 
  • Páči sa:  25x

Slnečné znamenie Strelec mi zasvietilo pri narodení do šťastného a tvorivého života, o ktorom môžem už teraz v jeho poslednej tretine povedať, že bol a stále aj rýchly, aj plný zaujímavých situácií aj výziev, aj plný príležitostí či možností... Dokážem chvíľu aj zastať, aj leňošiť, aj pyžamové dni si už dopriať, rovnako milujem samotu, ako aj priateľov, milujem nádherné kruhy, ktoré vytvárame na seminároch etikoterapie i na meditačných stretnutiach či na stretnutiach so ženami v ČAROkruhoch. Vyštudovala som pedagogiku, pritiahla ma novinárčina, na dôchodku etikoterapia a astrológia. U mňa sa tieto dve "dámy" spojili a objavujú sa aj v kratších či dlhších zamysleniach. Milujem písanie, keď príde inšpirácia. Vtedy mám pocit, že slová prichádzajú samé a samé sa aj ukladajú do viet. Tak sa uložili aj do knihy o mojej dcére, ktorá končila život na detskej onkológii, a tak sa v knihe S TEBOU, MIRKA objavili aj ďalšie deti, ktoré som počas polročného pobytu na tomto oddelení spoznala. Neskôr, keď ma život na chvíľu zastavil cez chorobu, vznikla z rozhovoroch, ktoré vznikali pre noviny, kniha S VAMI, KRÁSNE BYTOSTI. Bolo mi cťou poznať toľko nádherných ľudí. Niekoľko kníh je stále v "šuflíku", niekoľko nápadov v hlave, keď dozrie čas, uzrú svetlo sveta. Milujem totiž písanie. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu