reklama

Voda chodí po svete a môže rozdávať radosť, ale aj inak sa správať

Samuel Adamík z V.B Hotelovej akadémie v  Liptovskom Mikuláši bol na stretnutí v Liptovskej vodárenskej spoločnosti na vyhodnotení súťaže jediným mužským autorom. Vysmiaty, spokojný ponúka svoj pohľad na putovanie vody po svete.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
Samuel Adamík, študent Hotelovej akadémie v L.Mikuláši pred vyhlásením výsledkov súťaže o vode.
Samuel Adamík, študent Hotelovej akadémie v L.Mikuláši pred vyhlásením výsledkov súťaže o vode. (zdroj: ARCHÍV LVS)

Nech sa páči, Samuelova úvaha o vode:

Možno ma niektorí spoznáte a iní zase nie. Na tom vlastne ani tak nezáleží. Chodím po svete a rozdávam radosť všade, kam prídem.

Niekedy dávno som nevedela, aké je to ľuďom robiť radosť a dávať im život. Jediná moja činnosť bol oddych. No napadlo mi, že by bolo fajn skúsiť nové dobrodružstvá, a tak som si našla rôzne cestičky z môjho obrovského domova do všetkých kútov sveta.

Svoje putovania po svete som začínala skromne, alebo som sa ako jesenný lístok stromu zniesla z oblohy na zem. Spoznávanie sveta ma bavilo. Páčilo sa mi cestovanie po svete, a tak som svoje výpravy uskutočňovala častejšie a častejšie. Všade, kde som sa zjavila, ľudia ma oslavovali. Ja som im ochotne pomohla so všetkými problémami, ktoré ich sprevádzali.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

A šla som ďalej objavovať. Ľudia začali stavať domy, dediny, mestá a štáty. Neskôr začali objavovať svet a mňa používali aj na cestovanie. Celé ľudstvo ma uctievalo a klaňalo sa mi. Spočiatku mi to neprekážalo, no potom sa mi naskytla príležitosť spoznať nenásytných ľudí, ktorí prahli po moci a chceli ma ovládnuť. Tam, kde žili takíto ľudia, som sa nerada vracala a ako som im život dala, tak isto som ho vedela aj vziať. Tam, kde som predtým rozdávala život a radosť, teraz môžem veľmi ľahko zanechať žiaľ a smútok.

Ľudia, je to len na vás, ako so mnou budete zaobchádzať. Áno, som voda , ktorej domov je v oceánoch sveta a nepatrím nikomu. Chráňte si ma, nemusím vám slúžiť večne!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

xxx

Samuelova výzva v záverečných vetách patrí nám všetkým. Ako teda vieme zaobchádzať s vodou, aby sme s ňou vedeli žiť v priateľstve a vzájomnom obohacovaní? Odpoveď máme každý v sebe. Ďakujeme, Samuel. 

DagmaRA Sarita Poliaková

DagmaRA Sarita Poliaková

Bloger 
  • Počet článkov:  312
  •  | 
  • Páči sa:  25x

Slnečné znamenie Strelec mi zasvietilo pri narodení do šťastného a tvorivého života, o ktorom môžem už teraz v jeho poslednej tretine povedať, že bol a stále aj rýchly, aj plný zaujímavých situácií aj výziev, aj plný príležitostí či možností... Dokážem chvíľu aj zastať, aj leňošiť, aj pyžamové dni si už dopriať, rovnako milujem samotu, ako aj priateľov, milujem nádherné kruhy, ktoré vytvárame na seminároch etikoterapie i na meditačných stretnutiach či na stretnutiach so ženami v ČAROkruhoch. Vyštudovala som pedagogiku, pritiahla ma novinárčina, na dôchodku etikoterapia a astrológia. U mňa sa tieto dve "dámy" spojili a objavujú sa aj v kratších či dlhších zamysleniach. Milujem písanie, keď príde inšpirácia. Vtedy mám pocit, že slová prichádzajú samé a samé sa aj ukladajú do viet. Tak sa uložili aj do knihy o mojej dcére, ktorá končila život na detskej onkológii, a tak sa v knihe S TEBOU, MIRKA objavili aj ďalšie deti, ktoré som počas polročného pobytu na tomto oddelení spoznala. Neskôr, keď ma život na chvíľu zastavil cez chorobu, vznikla z rozhovoroch, ktoré vznikali pre noviny, kniha S VAMI, KRÁSNE BYTOSTI. Bolo mi cťou poznať toľko nádherných ľudí. Niekoľko kníh je stále v "šuflíku", niekoľko nápadov v hlave, keď dozrie čas, uzrú svetlo sveta. Milujem totiž písanie. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu