reklama

Moja mama pre život potrebuje nás a našu lásku

Mama Janka: Môj Filipko písal sloh. Mal opísať nejakú osobu . Vybral si opis mňa. Po dlhšom prehováraní mi poslal čo si pripravil na nečisto. Tak pre takéto dieťa sa naozaj oplatilo bojovať o život. Som vďačná.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Som vďačná za toľké šťastie, čo mám v mojich milovaných deťoch a každý deň za ne ĎAKUJEM," napísala mamina dvoch deti. Čo myslela pod tým - vybojovala? Prežila v tesnej blízkosti vybuch plynového kotla a návrat do bežného života bol cez dlhé a veľké bolesti. Láska najbližších ju podržala. 

XXX 


MILOVANÁ MAMINA JANKA OČAMI SVOJHO SYNA:

Pre moju slohovú prácu som si vybral moju mamu. Premýšľal som aj nad niekoľkými svetovými osobnosťami, ale mama je so mnou už od prvého momentu, ako som prišiel na svet. Zaslúži si, aby som napísal o nej. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou


Deti majú po narodení jediný vzor alebo inak povedané idol. Sú to ich rodičia. Po nich opakujú rôznorodé zvuky, ktoré vydávajú, neskôr slová a nakoniec ich správanie v určitých situáciách. No každé dieťa najviac ovplyvňuje jeho matka, pretože už od jeho vzniku a vývinu je s ňou prepojené.
Moja mama vzrastom nie je nijak výnimočná. Má jeden meter aj šesťdesiatpäť centimetrov. Dominantou na jej tvári sú výrazné, zelené oči. Tvár jej lemujú ryšavé vlasy. 


Keď som bol ešte malý šibal, dokázala, že je veľmi trpezlivá. Potvrdila to aj pri mojej malej sestre. Dokáže ma pochopiť v rôznych ťažkých situáciách. Vtedy, keď to už nik iný nedokáže. V mojej mame sa skrýva najlepší priateľ na svete. Nielen pre mňa, ale aj pre jej kamarátky. Vždy keď môže, aj keď len málo, pomôže. Je veľmi vtipná a nikdy s ňou nie je nuda. Dokáže mi dať viac lásky a nehy, ako by som potreboval. A to nielen mne, ale celej rodine. Rada sa o nás stará, vykonáva domáce práce, pečie. O varení ani nehovorím. Nemá žiadne špeciálne záľuby. Väčšinu času trávi doma s mojou malou sestričkou.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Filipko s maminou Jankou.
Filipko s maminou Jankou. (zdroj: ARCHÍV RODINY)


Vie byť však aj prísna. Aj na mňa, keď doma nepomôžem. Alebo na moju sestru, keď neposlúcha. Musí mať doma rešpekt. Dosiahne to len tým, že budeme dodržiavať prísnu disciplínu. I keď prehnane prísna nikdy nie je. To nie je jej šálka kávy.


Po tom, ako sa jej stal ťažký úraz v roku 2007, potrebovala pomoc celej rodiny. Zvládla mnoho ťažkých operácií. Jej šanca na prežitie bola dvadsaťpäť percent, no zvládla to. Sme strašne šťastní, že je s nami. V tých časoch som jej bol oporou ja. Ona mi to teraz vracia aj s úrokmi. Snaží sa byť ku mne milá, aj keď by do mňa niekedy (najradšej) nakričala. Má to ťažké, ale nikdy nestráca optimistický pohľad na svet. Vždy povie, že je šťastná, že žije a môže byť s nami. A to je všetko, čo k životu potrebuje. Nás a našu lásku. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama


Mamina je pre mňa vzor už len v tom smere, že aj cez to všetko sa dokáže na svet pozerať s láskou a nič nedávať najavo. Nevymenil by som ju za žiadnu inú! Milujem svoju mamu. Verím, že aj moja priateľka bude našim deťom taká mama, ako bola tá moja.

DagmaRA Sarita Poliaková

DagmaRA Sarita Poliaková

Bloger 
  • Počet článkov:  312
  •  | 
  • Páči sa:  25x

Slnečné znamenie Strelec mi zasvietilo pri narodení do šťastného a tvorivého života, o ktorom môžem už teraz v jeho poslednej tretine povedať, že bol a stále aj rýchly, aj plný zaujímavých situácií aj výziev, aj plný príležitostí či možností... Dokážem chvíľu aj zastať, aj leňošiť, aj pyžamové dni si už dopriať, rovnako milujem samotu, ako aj priateľov, milujem nádherné kruhy, ktoré vytvárame na seminároch etikoterapie i na meditačných stretnutiach či na stretnutiach so ženami v ČAROkruhoch. Vyštudovala som pedagogiku, pritiahla ma novinárčina, na dôchodku etikoterapia a astrológia. U mňa sa tieto dve "dámy" spojili a objavujú sa aj v kratších či dlhších zamysleniach. Milujem písanie, keď príde inšpirácia. Vtedy mám pocit, že slová prichádzajú samé a samé sa aj ukladajú do viet. Tak sa uložili aj do knihy o mojej dcére, ktorá končila život na detskej onkológii, a tak sa v knihe S TEBOU, MIRKA objavili aj ďalšie deti, ktoré som počas polročného pobytu na tomto oddelení spoznala. Neskôr, keď ma život na chvíľu zastavil cez chorobu, vznikla z rozhovoroch, ktoré vznikali pre noviny, kniha S VAMI, KRÁSNE BYTOSTI. Bolo mi cťou poznať toľko nádherných ľudí. Niekoľko kníh je stále v "šuflíku", niekoľko nápadov v hlave, keď dozrie čas, uzrú svetlo sveta. Milujem totiž písanie. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu