reklama

Momentálne sa v záhradných stromoch otvárajú pôrodnice a v tráve lezú slimáky

Zatiaľ je v nich ticho, len kedy-tedy sa ozve najmä drozd plavý na inom strome, aby asi odplašil pozornosť od miestečka svojich budúcich potomkov. Záhrada však naplno žije, bzučí, šteboce, spieva, vonia...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Pozorným očiam sa v nej núkajú dotyky so živou prírodou. Záhrada je totiž plná živých tvorov. Napríklad - sídlia v nej celé rodinné klany mravcov, a hneď v dvoch farbách, teda červené a čierne. Chutí im mletá škorica i "grunt" z čiernej kávy, a tak sa nechystajú zmeniť bydlisko už najmenej štyri roky.

Pod hruškou si vchod do podzemia vybudovali osy, momentálne ostala po nich len diera - asi hľadali pokojnejšie a hlavne nepolievané územie.

Keď akýkoľvek krík, strom či kvet zakvitne, hneď aj zabzučí včielkami z neďalekých úľov.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Hlboko vo vlhkej tráve oddychujú malé slimáčiky bez domčekov. Pri odhalení sa lenivo skrútia a ostanú nehybne ležať. Po veľkých listoch lezú slimáky s hnedými a žltými domčekmi. Žlté sú nádherne nežné, niekedy vyzdobené farebným pásikom. Občas sa nájdu v záhrade aj detské ruky, ktoré sa ponúknu na prechádzku. A slimák sa vďačne poprechádza, aj "tykadielka" vystrčí. Slimáčí sliz je vraj súčasťou kozmetických krémov, a takto je v prírodnej ekoforme.

Stromy štebocú. Okolo pol štvrtej ráno začínajú v nich vtáky raňajšie modlitby na vítanie dňa, neskôr sú menej posvätné dohováracie klebety, k večeru zaznievajú pokojné uspávanky. Momentálne počuť aj iné vtáčie zvuky - to drozdy plavé si zvolili naše stromy za pôrodnice a vybudovali v nich hniezda. Ak sa celkom naboso potichu priblížim niektorému z nich, podarí sa mi zhliadnuť sediaceho rodiča.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Predpokladám, že drozd plavý. Takto vysedáva na hniezde v záhrade, už druhý rok si totiž v našich stromoch robia vtáky pôrodnice.
Predpokladám, že drozd plavý. Takto vysedáva na hniezde v záhrade, už druhý rok si totiž v našich stromoch robia vtáky pôrodnice. (zdroj: SARITA)

Ak idem hlučnejšie, minimálne dva drozdy spustia hádku na iných stromoch. Sú poriadne hlučné, dorážajú akoby v bitke do seba, no nedotknú sa. Občas v hádke a poskokoch pokračujú na zemi. Mám pocit, že ma po očku sledujú, či ich sledujem, aby sa uistili, že odviedli moju pozornosť od hniezd. Akonáhle som v dostatočnej vzdialenosti od hniezdových stromov, hádky a akože bitky utíchnu.

Aj mačky patria do tohoto zvieracieho spoločenstva. Sú z niekoľkých susedovie domov, chodia na prechádzky do našej záhrady, ale najmä si zvolili tiež seno na šope za pôrodnicu. Vždy v nej vypelchajú mačiatka a potom ich po jednom v zuboch odnášajú tam, kde majú domov. Samozrejme, keď ich nevníma náš pes. Potichúčky našľapujú, jedným očkom sledujú psa alebo inú živú bytosť v záhrade a smerujú k svojim pôvodným majiteľom hrdiť sa potomstvom. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Mám pocit, že najmä v posvätnom raňajšom tichu nazerám do božej rozprávky. Som i ja, i my jej súčasťou.

DagmaRA Sarita Poliaková

DagmaRA Sarita Poliaková

Bloger 
  • Počet článkov:  312
  •  | 
  • Páči sa:  25x

Slnečné znamenie Strelec mi zasvietilo pri narodení do šťastného a tvorivého života, o ktorom môžem už teraz v jeho poslednej tretine povedať, že bol a stále aj rýchly, aj plný zaujímavých situácií aj výziev, aj plný príležitostí či možností... Dokážem chvíľu aj zastať, aj leňošiť, aj pyžamové dni si už dopriať, rovnako milujem samotu, ako aj priateľov, milujem nádherné kruhy, ktoré vytvárame na seminároch etikoterapie i na meditačných stretnutiach či na stretnutiach so ženami v ČAROkruhoch. Vyštudovala som pedagogiku, pritiahla ma novinárčina, na dôchodku etikoterapia a astrológia. U mňa sa tieto dve "dámy" spojili a objavujú sa aj v kratších či dlhších zamysleniach. Milujem písanie, keď príde inšpirácia. Vtedy mám pocit, že slová prichádzajú samé a samé sa aj ukladajú do viet. Tak sa uložili aj do knihy o mojej dcére, ktorá končila život na detskej onkológii, a tak sa v knihe S TEBOU, MIRKA objavili aj ďalšie deti, ktoré som počas polročného pobytu na tomto oddelení spoznala. Neskôr, keď ma život na chvíľu zastavil cez chorobu, vznikla z rozhovoroch, ktoré vznikali pre noviny, kniha S VAMI, KRÁSNE BYTOSTI. Bolo mi cťou poznať toľko nádherných ľudí. Niekoľko kníh je stále v "šuflíku", niekoľko nápadov v hlave, keď dozrie čas, uzrú svetlo sveta. Milujem totiž písanie. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu