reklama

Do roka a do dňa po tme alebo ako som robila nič

Pred rokom som sa na pobyt v tme v Zaježovej tešila u Mirky Bužekovej v bylinkovej záhradke. Mirka len pre nás dve pripravila zber liečiviek, potom dlhé nočné rozprávanie v jej voňavej chalúpke. To bolo moje posledné klábosenie.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Ten čas som si užila naozaj naplno TU A TERAZ každou bunkou tela. Po zbere a uskladnení byliniek sme boli s bylinkárkou Mirkou také voňavé, že ani umývať sa nám nechcelo. "Škoda vôňu zmyť," smiali sme sa, a tak šla vôňa so mnou na šesť dní do tmy. 

K domčeku, v ktorom som šesť dní strávila v tme. Na pobyt si aj po roku spomínam s veľkou vďakou. Veľa ma naučil, veľa mi dal do reálneho života.
K domčeku, v ktorom som šesť dní strávila v tme. Na pobyt si aj po roku spomínam s veľkou vďakou. Veľa ma naučil, veľa mi dal do reálneho života. (zdroj: SARITA)

* Ako sa pozerám po roku na čas strávený v tme? S veľkou vďakou. Boli to dni o svetle, hoci som ich celé strávila takmer sama v tme. Raz do dňa za mnou prichádzal môj úžasný sprievodca Roman Miesler, aby som sa s ním mohla rozprávať o tom, čo zažívam, alebo sme len tak chvíľu mlčali.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

* Vďaka Romanovi som v tme žila naplno tmou a robila nič. Jednoducho som bola. Tento zážitok = TOK ŽITIA mi ukázal, aké bohaté a plné možností je NIČ. Oceňujem túto skúsenosť i po roku a vraciam sa k nej, keď čokoľvek potrebujem alebo nepotrebujem 

* V absolútnej tme bolo veľa svetla. Najprv som zbadala, že mi žiaria ruky, potom som rozoznávala svetlé farby (o tom som sa však presvedčila až na konci pobytu) a úplne najsilnejší svetelný zážitok bol vtedy, keď sa v tme rozžiaril hviezdami celý vesmír a bola som všade a všetkým. Tento zážitok som spoznala prvýkrát na etikoterapeutickom seminári na Hvare, v tme sa mi možnosti rozšírili. Také dokonalé splynutie. Keď mám pocit, že som na svete sama a nepotrebná, spomeniem si presne na toto splynutie. Odrazu som všetkým a radostne milovaná.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

* Rovnako silné boli lucidné sny, ktoré mi dovolili zažiť na vlastnej koži vesmírne zákony. Niekedy po nich prišli teploty, niekedy zimnica. Telo reagovalo. Vďaka svojmu nastaveniu a Romanovej podpore mám však o jedinečnú možnosť viac. Lucidné sny prichádzajú teraz aj v bežnom spaní. Nikdy si ich však neplánujem ani netlačím na to, že chcem takto "snívať". Jednoducho prídu samé, bez môjho úsilia.

* Počas roka po tme sa k poznatkom z tmy vraciam a žijem ich vo svetle bežných dní. Keď som šla do tmy, netušila som, koľko praktických, zaujímavých a jedinečných zručností mi tma daruje. Šla som do nej bez zámeru a očakávaní. Ba jeden malinký zámer som mala. Bola to skôr zvedavosť, či naozaj viem ostať v úplnom pokoji sama so sebou. RAdosť veľká i po roku - viem.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

xxx

PS: o mojom pobyte v tme som v tomto priestore napísala dva texty: 

 1. https://dagmarasaritapoliakova.blog.sme.sk/c/460486/sest-dni-v-uplnej-tme.html

 2. https://dagmarasaritapoliakova.blog.sme.sk/c/462475/lucidne-snivanie-v-case-pobytu-v- 
 tme.html

DagmaRA Sarita Poliaková

DagmaRA Sarita Poliaková

Bloger 
  • Počet článkov:  312
  •  | 
  • Páči sa:  25x

Slnečné znamenie Strelec mi zasvietilo pri narodení do šťastného a tvorivého života, o ktorom môžem už teraz v jeho poslednej tretine povedať, že bol a stále aj rýchly, aj plný zaujímavých situácií aj výziev, aj plný príležitostí či možností... Dokážem chvíľu aj zastať, aj leňošiť, aj pyžamové dni si už dopriať, rovnako milujem samotu, ako aj priateľov, milujem nádherné kruhy, ktoré vytvárame na seminároch etikoterapie i na meditačných stretnutiach či na stretnutiach so ženami v ČAROkruhoch. Vyštudovala som pedagogiku, pritiahla ma novinárčina, na dôchodku etikoterapia a astrológia. U mňa sa tieto dve "dámy" spojili a objavujú sa aj v kratších či dlhších zamysleniach. Milujem písanie, keď príde inšpirácia. Vtedy mám pocit, že slová prichádzajú samé a samé sa aj ukladajú do viet. Tak sa uložili aj do knihy o mojej dcére, ktorá končila život na detskej onkológii, a tak sa v knihe S TEBOU, MIRKA objavili aj ďalšie deti, ktoré som počas polročného pobytu na tomto oddelení spoznala. Neskôr, keď ma život na chvíľu zastavil cez chorobu, vznikla z rozhovoroch, ktoré vznikali pre noviny, kniha S VAMI, KRÁSNE BYTOSTI. Bolo mi cťou poznať toľko nádherných ľudí. Niekoľko kníh je stále v "šuflíku", niekoľko nápadov v hlave, keď dozrie čas, uzrú svetlo sveta. Milujem totiž písanie. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu