reklama

Makovienky makové, ale mak z nich jesť nebudeme

Keď som pred štyridsiatimi rokmi prišla do liptovského kraja, privítali ma v svokrinej záhradke plné kvietky makov. Svokra už dávno odišla na druhý breh, no makovienky ostali.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Nikto ich neseje, no oni sa objavia hocikde v záhrade. Najprv rástli v predzáhradke, kde ich manželova mama opatrovala. Po jej odchode tam niekoľko rokov ešte vydržali, posledne roky "putujú" po priestore. Sú v tráve, zeleninovej záhradke, pred domom...

Samé sa sejú, chvíľku tešia nežnou krásou a potom šups do neveľkých makovíc. V nich sú také malinkaté semená, že som ich nemala snahu zbierať. No máčiky malé-neveľké majú úžasnú vytrvalosť. Bez akejkoľvek opatery si vyrastú, potešia a odídu. Keď pozerám v plnom kvete do ich tváričiek, vidím v nich nehu i silu, vždy potešia.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zaujímavé je pozorovať hlávky rozkvitnuté v rôznych fázach ich života. Nech sa páči:

Pri východe Slnka.
Pri východe Slnka. (zdroj: SARITA)
Púčik pod ochranou starších...
Púčik pod ochranou starších... (zdroj: SARITA)
V plnej kráse.
V plnej kráse. (zdroj: SARITA)
Už stred vykúka...
Už stred vykúka... (zdroj: SARITA)
Tri generácie.
Tri generácie. (zdroj: SARITA)
Ďakujem za makovienkovú krásu chvíľkovú.
Ďakujem za makovienkovú krásu chvíľkovú. (zdroj: SARITA)
DagmaRA Sarita Poliaková

DagmaRA Sarita Poliaková

Bloger 
  • Počet článkov:  312
  •  | 
  • Páči sa:  25x

Slnečné znamenie Strelec mi zasvietilo pri narodení do šťastného a tvorivého života, o ktorom môžem už teraz v jeho poslednej tretine povedať, že bol a stále aj rýchly, aj plný zaujímavých situácií aj výziev, aj plný príležitostí či možností... Dokážem chvíľu aj zastať, aj leňošiť, aj pyžamové dni si už dopriať, rovnako milujem samotu, ako aj priateľov, milujem nádherné kruhy, ktoré vytvárame na seminároch etikoterapie i na meditačných stretnutiach či na stretnutiach so ženami v ČAROkruhoch. Vyštudovala som pedagogiku, pritiahla ma novinárčina, na dôchodku etikoterapia a astrológia. U mňa sa tieto dve "dámy" spojili a objavujú sa aj v kratších či dlhších zamysleniach. Milujem písanie, keď príde inšpirácia. Vtedy mám pocit, že slová prichádzajú samé a samé sa aj ukladajú do viet. Tak sa uložili aj do knihy o mojej dcére, ktorá končila život na detskej onkológii, a tak sa v knihe S TEBOU, MIRKA objavili aj ďalšie deti, ktoré som počas polročného pobytu na tomto oddelení spoznala. Neskôr, keď ma život na chvíľu zastavil cez chorobu, vznikla z rozhovoroch, ktoré vznikali pre noviny, kniha S VAMI, KRÁSNE BYTOSTI. Bolo mi cťou poznať toľko nádherných ľudí. Niekoľko kníh je stále v "šuflíku", niekoľko nápadov v hlave, keď dozrie čas, uzrú svetlo sveta. Milujem totiž písanie. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

9 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu