reklama

Moja spiritualita na každý deň

Ako žiť spirituálne v bežnom živote? Každý deň? To je otázka, ktorú občas pri rozboroch horoskopov dostávam. Predpokladám, že každý do svojej spirituality smerujeme, každý však máme svoju cestu, svoj priestor na jej prejavenie.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Niekto spiritualitu má v bunkách svojho tela od narodenia, niekto ju celý život hľadá, niekto ju nájde v bolestnej chvíli, niekto v radostnej, niekto až na prahu dverí s nápisom smrť, niekto ani tam, a tak pokračuje vo svojom kolotoči zrodení ďalej.

Poznala som človeka, ktorý svoju spiritualitu našiel za bránami väznice. Vraj počul hlas, ktorý ho nasmeroval k biblii. On ju vo väzení začal študovať a odvtedy sa cítil slobodný, hoci potom žil ešte niekoľko rokov za zamrežovaným oknom.

Mám priateľa, ktorý od malinatého detstva mal úprimný záujem o Pannu Máriu a Ježiša. Vraj odkedy si pamätá, vždy sa k nim utiekal, vždy k nim vzhliadal, boli mu oporou vo veľmi ťažkých chvíľach, sú mu oporou a radosťou aj v dospelosti. Svoju spiritualitu si, podľa mňa, priniesol na tento svet v bunkách svojho tela.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Čo je pre mňa spiritualita? Premenila som si ju do každého dňa svojho života:

* Pre mňa je spiritualita ŽIVOT V POKORE A ÚCTE. Spadne mi krajec chlebíka na zem? S ospravedlnením nahlas či potichu a so všetkou úctou, ktorú viem dať do pohybu, ho zdvihnem. Moja starká ho aj pobozkala. Jej bozk chlebíku mi ostal v pamäti rovnako ako jej raňajšia modlitba so zopätými rukami. Vtedy nimi objímala boha, aby o chvíľu potom objala mňa.

Ruky poznačené rokmi.
Ruky poznačené rokmi. (zdroj: SARITA)

* Pre mňa je spiritualita OBJATIE, DOTYK mojich detí a vnúčat, chvíle s nimi, hry, spoločné zážitky... a myšlienky na nich, keď idem náladou dole. Keď sa mi narodila prvá vnučka, hovorievala som, že jej objatia sú pre mňa Emulkoterapie. Tak sa deje doteraz so všetkými mojimi milými. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Detské ruky.
Detské ruky. (zdroj: SARITA)

* Pre mňa je spiritualita ČASOM PRIATEĽOV, úprimných priateľstiev, ľahkých debát pri kávičke i vážnejších témy v intímnejšom prostredí ženských kruhov. Vo väčších i vo dvojici či trojici.

S priateľmi nad Dunajom.
S priateľmi nad Dunajom. (zdroj: VLADIMÍR)

* Pre mňa je spiritualita i SPOMIENKA NA TÝCH NA DRUHOM BREHU, keď v tichosti zapalím sviečku a pošlem za nimi svoju modlitbu lásky, vďaky a odpustenia.

Pozdrav na druhý breh.
Pozdrav na druhý breh. (zdroj: SARITA)

* Pre mňa je spiritualita KRÁSA OKOLO MŇA, každý kvietok, každý živý tvor, každý kamienok, potok, každá hora, obloha čistá či plná oblakov, plody v záhrade, vzťah s mojím psíkom, každý detail v prírode... a celá božská krajina, v ktorej žijem.

Liečivky, ktoré nám daruje príroda.
Liečivky, ktoré nám daruje príroda. (zdroj: SARITA)

* Pre mňa je SPIRITUALITA i to, keď elektronicky komunikujem ráno ešte z postele s priateľkou, ktorá chce niečo viac vedieť o spiritualite? Sú to také teplé chvíle spojenia, spolupatričnosti i života na jednej vlne.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

* Pre mňa je spiritualita ŽIVOT V POKORE A ÚCTE k všetkým a všetkému okolo mňa. Tak ako Ty, Vy, oni, ony i ja sa spiritualitu učím žiť v každej chvíli svojho bežného života. Čo zvládneme spolu, o to krajší, láskavejší, spiritualnejší je náš život.

Kriváň ma hladká svojou krásou viac ako štyridsať rokov. Keď som sa vtedy vydala do liptovského kraja, bol mi studený a kamenistý, teraz tie kamene obdivujem. Spolu so slniečkom, oblakmi či snehom vytvára Kriváň nádherné obrazy.
Kriváň ma hladká svojou krásou viac ako štyridsať rokov. Keď som sa vtedy vydala do liptovského kraja, bol mi studený a kamenistý, teraz tie kamene obdivujem. Spolu so slniečkom, oblakmi či snehom vytvára Kriváň nádherné obrazy. (zdroj: SARITA)

* Pre mňa je spiritualita všetko to, čím žijem každý deň  V PRIJÍMANÍ a bez odporu. Na všetko totiž, čo ma stretá v živote, sa môžem pozrieť minimálne z dvoch strán. Tých možností je zvyčajne oveľa viac. 

* Pre mňa je spiritualita i to, že si viem nájsť tichý ČAS PRE SEBA na raňajšiu modlitbu i večernú meditáciu. Niekedy je to chvíľka, niekedy viac... Niekedy večer odpadnem do postele s tým, že moja celodenná práca je mojou modlitbou a spokojne zaspím. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Voda, vzduch, zem, teplo Slnka... príjemné chvíle TU A TERAZ.
Voda, vzduch, zem, teplo Slnka... príjemné chvíle TU A TERAZ. (zdroj: SARITA)

----------------------------------------------

ZAPÍSANÉ POD ČIAROU

Raz ma stretla v meste jedna osôbka. Chvíľu sme sa rozprávali, potom mi takmer šeptom povedala - my sme tu najduchovnejšie bytosti. Viem, že vtedy som šla do odporu s tým, že nie, nie, nie, že určite je veľa duchovných bytostí a vôbec svoju duchovnosť nepotrebujú dávať najavo extra spôsobom. Žijú totiž múdrosť svojich predkov v úcte a pokore. Dnes už viem, že niekedy nám zo slovíčka duchovno duc vypadne. Aj to sme my, aj to je náš život. 

DagmaRA Sarita Poliaková

DagmaRA Sarita Poliaková

Bloger 
  • Počet článkov:  312
  •  | 
  • Páči sa:  25x

Slnečné znamenie Strelec mi zasvietilo pri narodení do šťastného a tvorivého života, o ktorom môžem už teraz v jeho poslednej tretine povedať, že bol a stále aj rýchly, aj plný zaujímavých situácií aj výziev, aj plný príležitostí či možností... Dokážem chvíľu aj zastať, aj leňošiť, aj pyžamové dni si už dopriať, rovnako milujem samotu, ako aj priateľov, milujem nádherné kruhy, ktoré vytvárame na seminároch etikoterapie i na meditačných stretnutiach či na stretnutiach so ženami v ČAROkruhoch. Vyštudovala som pedagogiku, pritiahla ma novinárčina, na dôchodku etikoterapia a astrológia. U mňa sa tieto dve "dámy" spojili a objavujú sa aj v kratších či dlhších zamysleniach. Milujem písanie, keď príde inšpirácia. Vtedy mám pocit, že slová prichádzajú samé a samé sa aj ukladajú do viet. Tak sa uložili aj do knihy o mojej dcére, ktorá končila život na detskej onkológii, a tak sa v knihe S TEBOU, MIRKA objavili aj ďalšie deti, ktoré som počas polročného pobytu na tomto oddelení spoznala. Neskôr, keď ma život na chvíľu zastavil cez chorobu, vznikla z rozhovoroch, ktoré vznikali pre noviny, kniha S VAMI, KRÁSNE BYTOSTI. Bolo mi cťou poznať toľko nádherných ľudí. Niekoľko kníh je stále v "šuflíku", niekoľko nápadov v hlave, keď dozrie čas, uzrú svetlo sveta. Milujem totiž písanie. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

750 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu