reklama

Na lavičke pod starou jabloňou...

Jeden z mojich snov do zrelej staroby? Sedieť s manželom na lavičke pri dome a tešiť sa z tmolenia vnúčat okolo nás. Ja som plánovala, osud hral inak. Boli sme dvaja: ja a osud.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

* Na lavičke pri starej jabloni som potom sedávala sama. Slzy v očiach - chýbal môj muž, s ktorým sme nestihli spolu zostarnúť. Nielen posedenie na lavičke ma vedelo rozľútostiť. Rovnaký smútok som cítila i pri pohľade na partnerské dvojice, ktoré sa k sebe mali. 

* Potom prišiel čas, keď som pri starej jabloni sedávala sama bez sĺz v očiach a tešila sa z brieždenia, východu Slnka, štebotu vtáčikov v korune stromu, ranného vzduchu, dotyku bosých nôh v tráve... Aj pri pohľade na dvojice držiace sa za ruky som cítila radosť a akýsi pocit prajnosti. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 

 

* Veľa situácií potom nabralo iný nádych. Ľútosť a smútok v srdci sa pomaly menili na pochopenie a prijatie. Pochopila som, že môj milý potreboval odísť na druhý breh skôr ako ja. Jeho i dcérin odchod mi však ukázali, že plánovať svoj osud tu na Zemi nepotrebujem. Osud je jednoducho vo mne. Osud je môj život, ktorý sa deje a ktorý ja žijem. 

 

* Všetko sa mi spojilo do výraznejšieho pochopenia v jedno júlové ráno. Na lavičku pri starej jabloni sme zasadli s najmenšou vnučkou. Vyhrievali sme sa pri vychádzajúcom slniečku. Nielen Slnko hrialo. Vnučkino túlenie tiež hrialo. Na srdci. Toto teplo sa rozlievalo do celého tela. Od chrbta ma objímal strom a ja som odrazu precítila obrovskú vďačnosť, že osud mi priniesol aj takúto chvíľu... precítila som obrovské šťastie, že vďaka manželovi je na svete i táto momentálne malinká bytosť... že cez vnučku cítim jeho... Obrovská vďačnosť za to, že som nechala osud plynúť a on mi "priniesol" ďalšie RAdostné chvíle.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 

 

Pod starou jabloňou...
Pod starou jabloňou... (zdroj: JEDNA Z MOJICH VNUČIEK)

* Kulisy príbehu ostali: lavička pri dome, starý strom. Osoby sa čiastočne zmenili. Plány na starobu celkom. A tam na lavičke mi došlo, že nechať život plynúť a vďačne ho prijímať v každej sekunde, je obrovským šťastným darom. Môj osud a ja sme jedno. Kým som bola od neho oddelená, hrali sme každý sám za seba. Keď som ho prijala, hráme spolu. 

 

* Pochopila som na vlastnej koži aj ďalšiu skutočnosť. Kým som hľadala šťastie okolo seba a v mojich milých, ono utekalo. Cítila som sa šťastná vo svojej veľkej rodine, najstaršia dcérka zomrela. Cítila som sa šťastná s ďalšími deťmi a manželom, manžel zomrel, deti sa rozpŕchli do sveta. Keď som však celý svoj život prijala a začala byť šťastná len tak sama v sebe, a keď sa ráno budím s pocitom šťastia, zisťujem, že šťastie je vo mne i všade okolo mňa. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 

* Foto pri starej jabloni urobila ďalšia moja malá vnučka "tmoliaca sa" okolo nás. MILUJEM ŽIVOT.

DagmaRA Sarita Poliaková

DagmaRA Sarita Poliaková

Bloger 
  • Počet článkov:  312
  •  | 
  • Páči sa:  25x

Slnečné znamenie Strelec mi zasvietilo pri narodení do šťastného a tvorivého života, o ktorom môžem už teraz v jeho poslednej tretine povedať, že bol a stále aj rýchly, aj plný zaujímavých situácií aj výziev, aj plný príležitostí či možností... Dokážem chvíľu aj zastať, aj leňošiť, aj pyžamové dni si už dopriať, rovnako milujem samotu, ako aj priateľov, milujem nádherné kruhy, ktoré vytvárame na seminároch etikoterapie i na meditačných stretnutiach či na stretnutiach so ženami v ČAROkruhoch. Vyštudovala som pedagogiku, pritiahla ma novinárčina, na dôchodku etikoterapia a astrológia. U mňa sa tieto dve "dámy" spojili a objavujú sa aj v kratších či dlhších zamysleniach. Milujem písanie, keď príde inšpirácia. Vtedy mám pocit, že slová prichádzajú samé a samé sa aj ukladajú do viet. Tak sa uložili aj do knihy o mojej dcére, ktorá končila život na detskej onkológii, a tak sa v knihe S TEBOU, MIRKA objavili aj ďalšie deti, ktoré som počas polročného pobytu na tomto oddelení spoznala. Neskôr, keď ma život na chvíľu zastavil cez chorobu, vznikla z rozhovoroch, ktoré vznikali pre noviny, kniha S VAMI, KRÁSNE BYTOSTI. Bolo mi cťou poznať toľko nádherných ľudí. Niekoľko kníh je stále v "šuflíku", niekoľko nápadov v hlave, keď dozrie čas, uzrú svetlo sveta. Milujem totiž písanie. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu