reklama

Rozprávka o mame z paneláku a jej troch synoch

Rozprávky vraj boli písané pre dospelých, aby porozumeli. Tú, ktorú som počula a videla na cestičke medzi panelákmi v malom mestečku na juhu Slovenska, je nádherná rozprávka o múdrosti žitia v rodine.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

♡ Mama a traja chlapci kráčali po chodníčku oproti mne. Videla som z diaľky, že chlapci poskakovali okolo ženy a všetci sa smiali. Boli takmer rovnakí ako " gribčeky po daždi" - povedala by moja starká. Malý vekový rozdiel medzi nimi. Dvaja menší sa mamy chytili každý za jednu ruku, najvyšší chvíľu cupital vedľa a potom sa zaradil za nich. "Chyť sa za ruksak, budeme všetci spolu," navrhla mama a najvyšší, predpokladám aj najstarší, syn tak so smiechom urobil. Okolo mňa už prešli všetci štyria spokojní ako usmievajúci sa strapček hrozna. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 

♡ Jasné, že príbehček aj mne rozohral úsmev, ale vzápätí som si uvedomila hodnotu videného - hierarchiu a pravidlá rodiny. Jednak to bola očividná radosť všetkých spolu bez dohadovania, kto sa mamy chytí za ruku a kto ostane bokom. Nič také sa nedialo! Jednak čosi ešte naviac...

 

♡ Najmenší chlapci dostali cez mamine ruky jej podporu a istotu lásky, najstarší prevzal žezlo muža skupinky a všetkých ochraňoval - zozadu. Aj maminu. A s pozíciou bol očividne spokojný. Ich smiech znel pomedzi paneláky až do chvíle, kým sa mi za jedným z nich stratili.

 

♡ Nestratil sa úžasný pocit, ako jednoducho a s láskou možno mužsko-ženský svet naozaj žiť v bežnom živote. Už od útleho detstva.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 

♡ Myšlienky mi šli ešte chvíľu po stretnutí - v tejto rodine je veľa vzájomnej lásky, pohody a dodržiavania nepísaných dohôd vo vzťahoch. Takých, ktorých slovami nevysvetlíš, ale deti ich "nasajú" zo správania rodičov. Muž vytvára bezpečie a hranice rodiny, žena ju živí láskou. Najstarší syn, možno má 6 -7 rokov, svoju pozíciu hravo, spontánne a spokojne prijal. Vedel, kde je najsilnejší a najpotrebnejší pre svojich milých. 

 

♡ Čo sa v detstve do šiestich rokov chlapča naučilo, to akoby našiel v dospelosti: vidí a zažíva šťastnú rodinu, bude ju vedieť v dospelosti vytvoriť. 

 

♡ Rada si prihrejem astrologicko-etikoterapeutickú polievočku - pre náš spokojný a šťastný život je kľúčový vzťah k biologickým rodičom. 

DagmaRA Sarita Poliaková

DagmaRA Sarita Poliaková

Bloger 
  • Počet článkov:  312
  •  | 
  • Páči sa:  25x

Slnečné znamenie Strelec mi zasvietilo pri narodení do šťastného a tvorivého života, o ktorom môžem už teraz v jeho poslednej tretine povedať, že bol a stále aj rýchly, aj plný zaujímavých situácií aj výziev, aj plný príležitostí či možností... Dokážem chvíľu aj zastať, aj leňošiť, aj pyžamové dni si už dopriať, rovnako milujem samotu, ako aj priateľov, milujem nádherné kruhy, ktoré vytvárame na seminároch etikoterapie i na meditačných stretnutiach či na stretnutiach so ženami v ČAROkruhoch. Vyštudovala som pedagogiku, pritiahla ma novinárčina, na dôchodku etikoterapia a astrológia. U mňa sa tieto dve "dámy" spojili a objavujú sa aj v kratších či dlhších zamysleniach. Milujem písanie, keď príde inšpirácia. Vtedy mám pocit, že slová prichádzajú samé a samé sa aj ukladajú do viet. Tak sa uložili aj do knihy o mojej dcére, ktorá končila život na detskej onkológii, a tak sa v knihe S TEBOU, MIRKA objavili aj ďalšie deti, ktoré som počas polročného pobytu na tomto oddelení spoznala. Neskôr, keď ma život na chvíľu zastavil cez chorobu, vznikla z rozhovoroch, ktoré vznikali pre noviny, kniha S VAMI, KRÁSNE BYTOSTI. Bolo mi cťou poznať toľko nádherných ľudí. Niekoľko kníh je stále v "šuflíku", niekoľko nápadov v hlave, keď dozrie čas, uzrú svetlo sveta. Milujem totiž písanie. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

9 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu