reklama

Od zimného slnovratu do Vianoc

Zimný slnovrat 21.12.2018 nastal o 23.22 h. Bod medzi smrťou a životom, od ktorého sa vinú tri dni zastavenia akoby na mŕtvom bode.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Tri dni ani svetlo nenaberá na sile, ani tma nepúšťa silu. Tri dni na čas zvnútornenia, na čas nádychu pred vstupom do svetla, na otvorenie brány života.

Napriek tomu, že vrcholia prípravy na Vianoce, môžeme vstúpiť do týchto troch dní bdelo vo svojom vnútri. Ráno sa zobudiť s vedomím, že sa pripravujeme na cestu do svetla, že si počkáme sami v sebe tri dni na plnú otočku Slnka do dlhších, svetlejších dní.

V čase zimného slnovratu som sa poprechádzala po zasneženej záhrade. Symbolicky cez chladný dotyk snehu sťa smrti prichádzali rozohriate chodidlá, ktoré si svoje zobudené teplo udržia veľmi dlho.
V čase zimného slnovratu som sa poprechádzala po zasneženej záhrade. Symbolicky cez chladný dotyk snehu sťa smrti prichádzali rozohriate chodidlá, ktoré si svoje zobudené teplo udržia veľmi dlho. (zdroj: SARITA)

Môj učiteľ jogy raz povedal, že nie je umenie meditovať v samote, ale naučiť sa meditovať na hlučnej križovatke, to je majstrovstvo stíšenia. Tento predvianočný čas po slnovrate mi pripadá presne tak - stíšiť sa a ostať vo vnútornom tichu aj v ruchu predvianočnom. Zimný slnovrat nám totiž túto možnosť ponúka - žiť dni do Vianoc bežne v predsviatočných bežných dňoch vo svojom tichu. Tri dni ani do svetla, ani v tme, ale v pokoji svojej duše.

DagmaRA Sarita Poliaková

DagmaRA Sarita Poliaková

Bloger 
  • Počet článkov:  312
  •  | 
  • Páči sa:  25x

Slnečné znamenie Strelec mi zasvietilo pri narodení do šťastného a tvorivého života, o ktorom môžem už teraz v jeho poslednej tretine povedať, že bol a stále aj rýchly, aj plný zaujímavých situácií aj výziev, aj plný príležitostí či možností... Dokážem chvíľu aj zastať, aj leňošiť, aj pyžamové dni si už dopriať, rovnako milujem samotu, ako aj priateľov, milujem nádherné kruhy, ktoré vytvárame na seminároch etikoterapie i na meditačných stretnutiach či na stretnutiach so ženami v ČAROkruhoch. Vyštudovala som pedagogiku, pritiahla ma novinárčina, na dôchodku etikoterapia a astrológia. U mňa sa tieto dve "dámy" spojili a objavujú sa aj v kratších či dlhších zamysleniach. Milujem písanie, keď príde inšpirácia. Vtedy mám pocit, že slová prichádzajú samé a samé sa aj ukladajú do viet. Tak sa uložili aj do knihy o mojej dcére, ktorá končila život na detskej onkológii, a tak sa v knihe S TEBOU, MIRKA objavili aj ďalšie deti, ktoré som počas polročného pobytu na tomto oddelení spoznala. Neskôr, keď ma život na chvíľu zastavil cez chorobu, vznikla z rozhovoroch, ktoré vznikali pre noviny, kniha S VAMI, KRÁSNE BYTOSTI. Bolo mi cťou poznať toľko nádherných ľudí. Niekoľko kníh je stále v "šuflíku", niekoľko nápadov v hlave, keď dozrie čas, uzrú svetlo sveta. Milujem totiž písanie. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu