reklama

Tri generácie v jednej kuchyni

Tri ženy sme sa stretli v jednej kuchyni pri pečení vianočných dobrôt a šlo to, hoci moja maminka kedysi povedala, že dve ženy v jednej kuchyni - hotová katastrofa. My sme to tri v pohode a s úsmevom zvládli.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Ja mama, dcéra mama, vnučka dcéra. Sila láskavosti sa dala v kuchyni krájať, pretože bola popretkávaná dôverou, teplom a blízkosťou...

Každá sme piekli čosi iné, do toho prichádzali ďalšie tri vnučky, jeden pes dezorientovaný z toľkých žien, ale pohodu sme si udržali. Pri pečení som siahla po klasike mojej starkej a piekla som v sporáku na drevo. Keď som to povedala oveľa mladšej priateľke, hneď vyhŕkla: "Ako si tam reguluješ teplotu?" Normálne - keď priložím polienko, koláč sa pečie, keď nepriložím, nepečie sa, keď to s polienkami preženiem, koláč spálim. Jednoduché, ale ani moja dcéra, ani vnučka ma zatiaľ nenasledujú...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Tri záviny v piecke, ktorej teplotu som regulovala prikladanými polienkami.
Tri záviny v piecke, ktorej teplotu som regulovala prikladanými polienkami. (zdroj: SARITA)

Zaujímavé však bolo počúvať, ako sme sa navzájom podporovali. Občas som dcéru počula, ako radí svojej dcére - moja maminka povedala, že to treba urobiť takto. Potom zaznelo - starká, naozaj?

Alebo znovu moja dcéra - mami, veď mňa si to učila inak, ako to robíš teraz ty! Veď áno, ale aj ja vekom dozrievam a učím sa, zasmiala som sa.

... a tak sme tri generácie žien vo vianočnej kuchyni miesili, ochutnávali, vykrajovali, mixovali... všetky tri naraz a bolo super. Veľakrát som podobné prípravy na Vianoce zažila v rôznom zložení, prvýkrát však v takej pohode a v takej blízkosti sŕdc. Myslím, že som dozrela do veku, keď som si prestala robiť ťažkú hlavu z toho, čo stihneme alebo nestihneme urobiť a hlavne - dôverovala som dcére i vnučke, že čokoľvek urobia, bude to najlepšie, ako môže byť. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V našom rode totiž boli vždy silné ženy, ktoré kontrolovali a viedli, a tak som dala sebe aj im darček vo forme dôvery. Viem, že sa všetky naše predkyne i potomkyne tešia s nami. ŠŤASTNÉ A VESELÉ...

DagmaRA Sarita Poliaková

DagmaRA Sarita Poliaková

Bloger 
  • Počet článkov:  312
  •  | 
  • Páči sa:  25x

Slnečné znamenie Strelec mi zasvietilo pri narodení do šťastného a tvorivého života, o ktorom môžem už teraz v jeho poslednej tretine povedať, že bol a stále aj rýchly, aj plný zaujímavých situácií aj výziev, aj plný príležitostí či možností... Dokážem chvíľu aj zastať, aj leňošiť, aj pyžamové dni si už dopriať, rovnako milujem samotu, ako aj priateľov, milujem nádherné kruhy, ktoré vytvárame na seminároch etikoterapie i na meditačných stretnutiach či na stretnutiach so ženami v ČAROkruhoch. Vyštudovala som pedagogiku, pritiahla ma novinárčina, na dôchodku etikoterapia a astrológia. U mňa sa tieto dve "dámy" spojili a objavujú sa aj v kratších či dlhších zamysleniach. Milujem písanie, keď príde inšpirácia. Vtedy mám pocit, že slová prichádzajú samé a samé sa aj ukladajú do viet. Tak sa uložili aj do knihy o mojej dcére, ktorá končila život na detskej onkológii, a tak sa v knihe S TEBOU, MIRKA objavili aj ďalšie deti, ktoré som počas polročného pobytu na tomto oddelení spoznala. Neskôr, keď ma život na chvíľu zastavil cez chorobu, vznikla z rozhovoroch, ktoré vznikali pre noviny, kniha S VAMI, KRÁSNE BYTOSTI. Bolo mi cťou poznať toľko nádherných ľudí. Niekoľko kníh je stále v "šuflíku", niekoľko nápadov v hlave, keď dozrie čas, uzrú svetlo sveta. Milujem totiž písanie. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu