Fotopríbeh seminára o živote a smrti v Thajsku I.

Autor: DagmaRA Sarita Poliaková | 7.2.2019 o 5:43 | (upravené 7.2.2019 o 9:36) Karma článku: 1,52 | Prečítané:  531x

Bránou smrti za rozpoznaním hlbokej pravdy o sebe samom etikoterapiou - téma druhého zážitkového seminára v Thajsku, ktorý trval dvadsaťtri dní. Takmer celý pobyt bol na tichom ostrove Koh Koode, záver na "živšom" Koh Changu.

Cestu seminára, ktorého organizátorom je Vladimír Červenák, zakladateľ školy etikoterapie Advaita, sme začali v Bangkoku, do ktorého sme prileteli z Viedne. Bangkok sme si užili v niekoľkých podobách. Najprv kráľovské paláce s honosnou výzdobou chrámov, hrobiek, knižníc a históriou kráľovského rodu od kráľa Rámu I. až po Rámu X.  Mne hneď zablikalo srdiečko pri Rámovi III., s ktorým sme "kolegovia" cez astrológiu. Bol vraj múdrym astrológom, ale zozbieral aj množstvo návodov na výrobu liečivých mastí i tinktúr. Všetky ich odovzdal do prvej kráľovskej liečiteľskej univerzity, kde sa učili najmä tlakovým masážiam. Jeho recepty sú dodnes na stenách chrámu.

Na Koh Koode sme strávili podstatnú časť našich dní. Ráno sme začínali po rozbrieždení stíšením a modlitbou v palmovom hájiku o 6.45 h. Priestor sme však na druhý deň zmenili, pretože manažér rezortu, v ktorom sme bývali i stravovali sa, nás upozornil, že z paliem padajú prezreté orechy. Nie sú síce ťažké, ale z výšky vysokých paliem nebezpečné. Tak sme sa niekoľkokrát presúvali - dokonca majiteľ rezortu sa rozhodol jednu suchú a nebezpečnú palmu vypíliť a na tie ostatné, kde číhali orechy, pozval opicu.

Jeden z našich sprievodcov zahlásil, že ostrov Koh Kood je jeden z  najkrajších v Thajskom mori. Fakt sme boli v rozprávke palmovej, morskej, zelenej a pokojnej. Ostrov je naozaj veľmi tichý,  my sme sa preň rozhodli najmä pre to ticho a samotu. Takmer všetok čas sme trávili vonku sediac v kruhu, kde sme mávali prednášky, zdieľania, rozhovory, večer i filmy.  Náš program  na tichý ostrov dokonale pasoval.

Voľné chvíle patrili najmä moru. Ak však počítate s tým, že more je chladné, ste na omyle. More je teplé ako čaj a dokázali sme v jeho vlnách len tak stáť a rozprávať sa. Mňa očaril ostrov okrem iného aj množstvom nádherných kvetov, vysokých a úrodou kokosov ovešaných paliem, hebučkou a zároveň pichľavou trávou, množstvom mušlí, sviežou  zeleňou džungle i päťstoročným fešákom v nej.

Strom sa nachádza neďaleko okraja džungle, takže sme sa k nemu dostali aj v letom oblečení či sandálkach. Na "poznávačke" ostrovom sme sa dostali aj k dvom vodopádom a k ďalšiemu obrovskému a chránenému stromu. Na chodníčku sme stretli len tak sa vyvaľujúceho škorpióna. Potom sme navštívili rybársku osadu postavenú na okraji mora na drevených koloch. V podvečer  vystúpali do chrámu so sochou  Budhu.

Ako skupina sme na prechádzke ostrovom boli na dvoch autách len raz. Kto chcel viac spoznávať Koh Kood, mohol na motorkách. Väčšinu času sme však trávili v rezorte. Občas sme si odbehli do trojminútového obchodu.

Po raňajšom programe a prípadnou návštevou trojminútového obchodu nasledovalo jedlo - úžasné ovocie, zelenina a dobroty pripravené v miestnej kuchyni, chvíľa voľna a znovu stretnutie pod palmami v ďalšom programe. Buď prednáška, alebo zdieľania, alebo spev bhadžanov... tiež rôzne sebaspoznávacie hry a tvorivé činnosti.

Popoludní bolo pre nás zvyčajne voľno a večer pod mesiačikom a palmami večerné rozprávanie v kruhu, meditácia - prechod bardami smrti a filmy i seriál Viliama Poltikoviča Bránou smrti. Niekedy nočné kúpanie, najmä to splnové bolo silné a magické.

Vrátim sa k jedlu. Pripravovali nám ho v rezorte a každé ráno po cvičení nás čakali raňajkové dobroty. Hneď prvý deň sa nám majiteľ rezortu ospravedlnil, že máli málo bezmäsitej stravy, ale že na ďalší deň bude na stoloch viac ovocia i zeleniny. Vegetariánsku stravu sme totiž odporúčali účastníkom seminára, pretože bola súčasťou programu detoxikácie tela cez vzduch, jedlo, myseľ, slová i konanie... Kto však chcel a prebral za svoje stravovanie zodpovednosť, jedol na ostrovoch aj mäsité jedlá.

Siekelovci sa stiahli. La Casa de Slota prešla k právnikovi z kauzy emisie

Firma, ktorá vilu vlastní, dlhuje Trabelssiemu.

Stĺpček šéfredaktorky

Nech hanba po hlasovaní o kandidatúre Fica nie je kolektívna

Fico nie je jediným problémom voľby.

Voľba ústavných sudcov: Pozrite si možné scenáre vývoja (video)

Čo všetko sa môže v parlamente odohrať v utorok?