reklama

Zámocké zákutia plné jesene aj zelene

Sám sebe lekárom, zážitkový etikoterapeutický seminár, sa uskutočnil už po štvrtýkrát v nádhernom prostredí na Morave. Jeseň mu dodala svoje čaro, ktoré som vnímala plnými dúškami, a snažila sa ho zachytiť mobilom.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Zážitkové etikoterapeutické semináre sú aj pre mňa ako lektorku veľmi silné. Ich „otcom“ je môj priateľ, etikoterapeut Vladimír Červenák, a s ním som ich aj všetky absolvovala. Pamätám si, ako sme raz ráno po jogovom cvičení plávali v mori a on zahlásil: „Daj nohu, ťapneme si na spoluprácu.“ Tušila som, že etikoterapeutickú, lebo sme práve boli na zážitkovom seminári Do hlbín duše na Hvare a predpokladala som, že rozvíja v hlave niečo nové. Áno! ... a „predložil“ mi hneď v slanej vode svoje plány. Jeden sa týkal seminárov v Thajsku, druhý na Hvare, kde sme si už prvými pobytmi budovali „svoj domov“.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Thajsko sa otvorilo téme Ako správne žiť, aby sme mohli správne zomrieť, na Hvar pribudol ďalší seminár pod názvom Sám sebe lekárom. Thajsko je pre pokročilých žiakov etikoterapie, Hvar bol pre tých, ktorí sú etikoterapiou nepobozkaní, ale sa točia dookola v trápeniach, bolestiach, chorobách a sú nastavení riešiť príbehy svojho života inak. Z Hvaru sa seminár dostal na Moravu a už mal v Střílkach neďaleko Brna tejto jesene štvrté moravské pokračovanie. 

Prostredie na oboch seminároch je výnimočné. Liečivo-krásne. Tejto jesene som sa teda vyžívala v kráse zámockého parku a záhrady Máhaprabudžího ášramu v Střílkach. Je nádherný. Zvlášť milujem tie rána, keď sa bosky môžem prebehnúť po sade, milujem v tichu objavovať zákutia v parku i záhrade, milujem čas zámocký. Tejto jesene bol mimoriadne krásny vo dne i pri večernom osvetlení. Ponúkam niekoľko pohľadov: 

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Ráno bosky pozdraviť kvety, stromy, jazerá... Úžasný čas ticha a zobúdzajúceho sa dňa.
Ráno bosky pozdraviť kvety, stromy, jazerá... Úžasný čas ticha a zobúdzajúceho sa dňa. (zdroj: SARITA)
Bylinková záhrada ponúka veľa miest, ktoré potešia oko i dušu.
Bylinková záhrada ponúka veľa miest, ktoré potešia oko i dušu. (zdroj: SARITA)
Rozprávkové zákutie pri murovanej stene, kde sú schované dvierka. Toto zákutie mi veľmi pripomínalo príbeh o Alenke v krajine zázrakov.
Rozprávkové zákutie pri murovanej stene, kde sú schované dvierka. Toto zákutie mi veľmi pripomínalo príbeh o Alenke v krajine zázrakov. (zdroj: SARITA)
Na jednom konci zámockého parku Máhaprabudžího ášramu bylinky, na druhom mohutný gaštan.
Na jednom konci zámockého parku Máhaprabudžího ášramu bylinky, na druhom mohutný gaštan. (zdroj: SARITA)
Napriek jesene chrumkavá zeleň.
Napriek jesene chrumkavá zeleň. (zdroj: SARITA)
... pod stromami kopec iných húb, aj bedle či vatovce sa veru našli.
... pod stromami kopec iných húb, aj bedle či vatovce sa veru našli. (zdroj: SARITA)
Krásavci z blízka.
Krásavci z blízka. (zdroj: SARITA)
Keď si stromy vysoko v korunách niečo šepkajú...
Keď si stromy vysoko v korunách niečo šepkajú... (zdroj: SARITA)
Píšťaľka-koncovka? Nie, to ďateľ lieči choré stromy a takéto stopy po sebe zanecháva. Pre mňa silným zážitkom bolo i to, že mi ďateľ dovolil priložiť ucho k liečenému stromu a počuť v kmeni ťuki-ťuk.
Píšťaľka-koncovka? Nie, to ďateľ lieči choré stromy a takéto stopy po sebe zanecháva. Pre mňa silným zážitkom bolo i to, že mi ďateľ dovolil priložiť ucho k liečenému stromu a počuť v kmeni ťuki-ťuk. (zdroj: SARITA)
Úžasná skrýša či tiché zákutie v spleti konárov.
Úžasná skrýša či tiché zákutie v spleti konárov. (zdroj: SARITA)
Červená hranica.
Červená hranica. (zdroj: SARITA)
Jesenná príprava na zimu.
Jesenná príprava na zimu. (zdroj: SARITA)
Neha prenežná.
Neha prenežná. (zdroj: SARITA)
Tajomno večera v zámockom parku.
Tajomno večera v zámockom parku. (zdroj: SARITA)
Zeleň zelená na začiatku noci.
Zeleň zelená na začiatku noci. (zdroj: SARITA)
Svetielko v tme.
Svetielko v tme. (zdroj: SARITA)
DagmaRA Sarita Poliaková

DagmaRA Sarita Poliaková

Bloger 
  • Počet článkov:  312
  •  | 
  • Páči sa:  25x

Slnečné znamenie Strelec mi zasvietilo pri narodení do šťastného a tvorivého života, o ktorom môžem už teraz v jeho poslednej tretine povedať, že bol a stále aj rýchly, aj plný zaujímavých situácií aj výziev, aj plný príležitostí či možností... Dokážem chvíľu aj zastať, aj leňošiť, aj pyžamové dni si už dopriať, rovnako milujem samotu, ako aj priateľov, milujem nádherné kruhy, ktoré vytvárame na seminároch etikoterapie i na meditačných stretnutiach či na stretnutiach so ženami v ČAROkruhoch. Vyštudovala som pedagogiku, pritiahla ma novinárčina, na dôchodku etikoterapia a astrológia. U mňa sa tieto dve "dámy" spojili a objavujú sa aj v kratších či dlhších zamysleniach. Milujem písanie, keď príde inšpirácia. Vtedy mám pocit, že slová prichádzajú samé a samé sa aj ukladajú do viet. Tak sa uložili aj do knihy o mojej dcére, ktorá končila život na detskej onkológii, a tak sa v knihe S TEBOU, MIRKA objavili aj ďalšie deti, ktoré som počas polročného pobytu na tomto oddelení spoznala. Neskôr, keď ma život na chvíľu zastavil cez chorobu, vznikla z rozhovoroch, ktoré vznikali pre noviny, kniha S VAMI, KRÁSNE BYTOSTI. Bolo mi cťou poznať toľko nádherných ľudí. Niekoľko kníh je stále v "šuflíku", niekoľko nápadov v hlave, keď dozrie čas, uzrú svetlo sveta. Milujem totiž písanie. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu