reklama

Vatovce

Vatovec obrovský v mladom vydaní mi teraz v októbri prvýkrát prišiel do cesty s tým, že už som o ňom mala info, že je super. Pre istotu som si ho ešte na lúkach rozkrojila a prvé tri foto poslala priateľovi na odobrenie.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Po jeho ÁNO som mu aj ja povedala áno a pripravila z neho obedík.

Môj prvý vatovec, ktorému som povedala áno.
Môj prvý vatovec, ktorému som povedala áno. (zdroj: SARITA)
Keď som vatovec prevrátila, podobal sa mi na z ošátky čerstvo vybalený ovčí syr.
Keď som vatovec prevrátila, podobal sa mi na z ošátky čerstvo vybalený ovčí syr. (zdroj: SARITA)
Pre istotu som ho ešte rozkrojila, či je vo vnútri bielučký a naozaj ako vata. Bol.
Pre istotu som ho ešte rozkrojila, či je vo vnútri bielučký a naozaj ako vata. Bol. (zdroj: SARITA)

Od prvej chvíle mi veľmi pripomínal čerstvý ovčí syr. Najmä keď som ho ešte na lúke prevrátila. Vyzeral ako syr práve vybratý zo ošatky, v ktorej stekal. Rovnaký pocit som mala aj pri jeho krajaní - mäkučký, bielučký, krehučký. Osolený skončil v trojobale, na panvici, na tanieri a potom v mojom brušku. Chutil famózne. A hoci som ho nikomu neponúkala, za jehou vôňou prišla aj vnučka a obe sme skonštatovali, že je to lahôdka v pusinke.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Pokrájaný na plátky naozaj pripomínal čerstvý ovčí syr.
Pokrájaný na plátky naozaj pripomínal čerstvý ovčí syr. (zdroj: SARITA)
Vypražený v trojobale bol riadne mňamkavý.
Vypražený v trojobale bol riadne mňamkavý. (zdroj: SARITA)
Syr či vatovec?  Na pohľad takmer nerozoznateľné, chuť vatovca originálna, fajná.
Syr či vatovec? Na pohľad takmer nerozoznateľné, chuť vatovca originálna, fajná. (zdroj: SARITA)

O niekoľko dní som sa na lúky po vatovce ešte vrátila, no na kopcoch už bol sneh, na lúkach sa preháňal severák... voda v potoku už mala nádych mrazu, ale dala som ju naboso aj s prechádzkou k vatovcom. Im však zima nešla k duhu a nerástli. Ostali v tráve malilinké. No našla som bedle jedlé, a tak predsa len obed bol famózny. 

Vatovcov bolo o niekoľko dní na lúke plno, no v zime veru  nepodrástli.
Vatovcov bolo o niekoľko dní na lúke plno, no v zime veru nepodrástli. (zdroj: SARITA)
Bedle jedlé opražené na oleji s čiernou quinoou s maslom, tatarka a uhorka. Fajnotka, po ktorej sa len tak zaprášilo.
Bedle jedlé opražené na oleji s čiernou quinoou s maslom, tatarka a uhorka. Fajnotka, po ktorej sa len tak zaprášilo. (zdroj: SARITA)
DagmaRA Sarita Poliaková

DagmaRA Sarita Poliaková

Bloger 
  • Počet článkov:  312
  •  | 
  • Páči sa:  25x

Slnečné znamenie Strelec mi zasvietilo pri narodení do šťastného a tvorivého života, o ktorom môžem už teraz v jeho poslednej tretine povedať, že bol a stále aj rýchly, aj plný zaujímavých situácií aj výziev, aj plný príležitostí či možností... Dokážem chvíľu aj zastať, aj leňošiť, aj pyžamové dni si už dopriať, rovnako milujem samotu, ako aj priateľov, milujem nádherné kruhy, ktoré vytvárame na seminároch etikoterapie i na meditačných stretnutiach či na stretnutiach so ženami v ČAROkruhoch. Vyštudovala som pedagogiku, pritiahla ma novinárčina, na dôchodku etikoterapia a astrológia. U mňa sa tieto dve "dámy" spojili a objavujú sa aj v kratších či dlhších zamysleniach. Milujem písanie, keď príde inšpirácia. Vtedy mám pocit, že slová prichádzajú samé a samé sa aj ukladajú do viet. Tak sa uložili aj do knihy o mojej dcére, ktorá končila život na detskej onkológii, a tak sa v knihe S TEBOU, MIRKA objavili aj ďalšie deti, ktoré som počas polročného pobytu na tomto oddelení spoznala. Neskôr, keď ma život na chvíľu zastavil cez chorobu, vznikla z rozhovoroch, ktoré vznikali pre noviny, kniha S VAMI, KRÁSNE BYTOSTI. Bolo mi cťou poznať toľko nádherných ľudí. Niekoľko kníh je stále v "šuflíku", niekoľko nápadov v hlave, keď dozrie čas, uzrú svetlo sveta. Milujem totiž písanie. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu