reklama

Kolobeh života v mandale zobrazený

Nedeľa mi ponúkla pokojný čas a ja som mala chuť niečo tvoriť. Len tak zľahka, nenáročne. Upútala ma jahoda v závesnom kvetináči a už sa nápad začal zhmotňovať. Urobím mandalu z prírodnín a čo-to namaľujem.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Bolo pre mňa zaujímavé, aké spojitosti s jahodami, lístkami odkvitnutých pivónii a životom mi prišli na um. Mandala mala predstavovať kolobeh života v kvete života v takých možnostiach, aké mi ich momentálne ponúkla záhrada. Základom bola drevená okrúhla doska stola, dozrievanie jahôd a pomalé odkvitanie pivoniek. Začiatok a koniec. Zrod i smrť pod taktovkou Slnka a Luny v symbolickom spojení Muža a Ženy. Od kvietku po plod so semenami. Deväť fáz jahody, deväť podôb života, deväť krokov k úplnosti, celistvosti.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pri vymaľovávaní SlnkoLuny mi prišlo na um, že Slnko i Luna odjakživa túžia po spojení v splynutí a v celistvosti, no nikdy sa nestretnú. Slnko ráno vstáva, Luna ide spať. Luna večer vstáva, Slnko ide spať. Nestretnú sa. Nanajvýš sa zrkadlia jeden v druhom, prípadne sa zatienia. V bezpečnom svetle Slnka však Luna žiari a šíri svetlo ďalej. Nielen kolobeh života, ale aj súznenie svetla v jednom i druhom. Súznenie v milovaní dňa a noci, v milovaní svetla a tmy, v milovaní ty a ja. V dvojnosti.

Pripomína ti to niečo? Mne áno. Vzťah muža a ženy. Tužia po dokonalom spojení, no po vzore Slnka a Luny sa v dokonalosti spojenia nestretajú. Zrkadlia sa však v dualite života. Ako Slnko a Luna sa môžu dopĺňať, na čas splynúť v mystickom milovaní, ale každý z nich je jedinečný, iný, svoj, vo svojich roliach i maskách.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Slnko a Luna. Muž a Žena. Život v dvojnosti, v dualite v mandale života s tisícimi okvetnými lístkami, s tisícimi možnosťami - tak sme si to vybrali. Môžeme prijať či neprijať. Jedno i druhé má svoje dôsledky.

Jahodovo-kvetinová mandala so stredom SlnkoLuny a s deviatimi podobami dozrievania.
Jahodovo-kvetinová mandala so stredom SlnkoLuny a s deviatimi podobami dozrievania. (zdroj: SARITA)
DagmaRA Sarita Poliaková

DagmaRA Sarita Poliaková

Bloger 
  • Počet článkov:  312
  •  | 
  • Páči sa:  25x

Slnečné znamenie Strelec mi zasvietilo pri narodení do šťastného a tvorivého života, o ktorom môžem už teraz v jeho poslednej tretine povedať, že bol a stále aj rýchly, aj plný zaujímavých situácií aj výziev, aj plný príležitostí či možností... Dokážem chvíľu aj zastať, aj leňošiť, aj pyžamové dni si už dopriať, rovnako milujem samotu, ako aj priateľov, milujem nádherné kruhy, ktoré vytvárame na seminároch etikoterapie i na meditačných stretnutiach či na stretnutiach so ženami v ČAROkruhoch. Vyštudovala som pedagogiku, pritiahla ma novinárčina, na dôchodku etikoterapia a astrológia. U mňa sa tieto dve "dámy" spojili a objavujú sa aj v kratších či dlhších zamysleniach. Milujem písanie, keď príde inšpirácia. Vtedy mám pocit, že slová prichádzajú samé a samé sa aj ukladajú do viet. Tak sa uložili aj do knihy o mojej dcére, ktorá končila život na detskej onkológii, a tak sa v knihe S TEBOU, MIRKA objavili aj ďalšie deti, ktoré som počas polročného pobytu na tomto oddelení spoznala. Neskôr, keď ma život na chvíľu zastavil cez chorobu, vznikla z rozhovoroch, ktoré vznikali pre noviny, kniha S VAMI, KRÁSNE BYTOSTI. Bolo mi cťou poznať toľko nádherných ľudí. Niekoľko kníh je stále v "šuflíku", niekoľko nápadov v hlave, keď dozrie čas, uzrú svetlo sveta. Milujem totiž písanie. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu