reklama

Keď umierame, je náš čas

Prechádzame do dušičkového obdobia a často dostávam otázku - ako prijať smrť svojich blízkych? Každý, kto touto bolesťou prešiel, pozná svoju skúsenosť, takže aj ja môžem odpovedať vlastnou  skúsenosťou.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Ako som teda odpovedala jednej smútiacej žienke na otázku - ako prijať smrť svojich blízkych? Takto: 

 

PO SMRTI MOJICH MILÝCH som dlho hľadala "pevnú pôdu pod nohami", dlho som hľadala odpoveď na otázku PREČO? Prečo si smrť vzala moje dievčatko, keď malo len pätnásť? Prečo si smrť vzala môjho milého, keď mal len štyridsať? Prečo odišli na druhý breh, keď sme si s manželom plánovali v starobe sedieť pred domom na lavičke a dohliadať na potomkov? Veľa prečo... Čas pomaly, pomaličky prinášal odpovede. Kým som však bola v smútku a v pocitoch obete, odpovede ani možnosti pozrieť sa na život inak ako cez slzy a bezmocnosť, ani nemohli prísť. Keď som smútok vyplakala, mohla som sa na celý svoj, náš život pozrieť inak. Šlo to aj vďaka dvom našim deťom, ktoré ma po smrti oboch podržali. Boli úžasné, sú úžasné, vrátili ma do života.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 

Pravdu slov KEĎ UMIERAME, JE NÁŠ ČAS, som pochopila postupne. Po smrti mojich milých som sa začala venovať etikoterapii aj astrológii a porozumela som tomu, že každý má svoj čas smrti presne vtedy, keď umrie. A je jedno, či má niekoľko mesiacov, rokov, či zomrie prirodzene, či v chorobe, alebo po úraze. Smrť vie, život vie, pretože jeho život sa v danú chvíľu naplnil a nám pozostávajúcim odovzdal dar - dar otvoriť si srdce a byť do špiku kosti láskavým, súcitným, pokojným, múdrym človekom, lebo už vieme... Už sme sa dotkli smrti cez lásku k svojim milým.

 

ĎAKUJEM, že obaja moji milí boli chvíľu so mnou a že život s nimi bol nádherný, život po nich je iný, ale aj vďaka nim nádherný.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 

PS: október je mesiacom, keď sme sa s manželom rozhodli vziať sa a mať veľkú rodinu. Pred pár rokmi 18.10. sme sa vzali a žili šťastne, až kým smrť na neho i dcéru kývla - je čas, moji milí.

DagmaRA Sarita Poliaková

DagmaRA Sarita Poliaková

Bloger 
  • Počet článkov:  312
  •  | 
  • Páči sa:  25x

Slnečné znamenie Strelec mi zasvietilo pri narodení do šťastného a tvorivého života, o ktorom môžem už teraz v jeho poslednej tretine povedať, že bol a stále aj rýchly, aj plný zaujímavých situácií aj výziev, aj plný príležitostí či možností... Dokážem chvíľu aj zastať, aj leňošiť, aj pyžamové dni si už dopriať, rovnako milujem samotu, ako aj priateľov, milujem nádherné kruhy, ktoré vytvárame na seminároch etikoterapie i na meditačných stretnutiach či na stretnutiach so ženami v ČAROkruhoch. Vyštudovala som pedagogiku, pritiahla ma novinárčina, na dôchodku etikoterapia a astrológia. U mňa sa tieto dve "dámy" spojili a objavujú sa aj v kratších či dlhších zamysleniach. Milujem písanie, keď príde inšpirácia. Vtedy mám pocit, že slová prichádzajú samé a samé sa aj ukladajú do viet. Tak sa uložili aj do knihy o mojej dcére, ktorá končila život na detskej onkológii, a tak sa v knihe S TEBOU, MIRKA objavili aj ďalšie deti, ktoré som počas polročného pobytu na tomto oddelení spoznala. Neskôr, keď ma život na chvíľu zastavil cez chorobu, vznikla z rozhovoroch, ktoré vznikali pre noviny, kniha S VAMI, KRÁSNE BYTOSTI. Bolo mi cťou poznať toľko nádherných ľudí. Niekoľko kníh je stále v "šuflíku", niekoľko nápadov v hlave, keď dozrie čas, uzrú svetlo sveta. Milujem totiž písanie. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu