reklama

Dva svety v čase dušičkovom, a nielen v ňom

Svet mŕtvych a svet živých sa na rozhraní októbra a novembra jemne dotýkajú, prepletajú, presahujú jeden do druhého. Živí spomíname s modlitbou, stíšením, možno aj so slzičkou vďaky. Chýbajú mi moji milí z druhého brehu?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Chýbajú?

 

Zvláštne ticho po ich odchode ostalo. Srdce zmätené, hlava nechápala, ako mohli takí mladí... Mohli. Mali svoj čas bez ohľadu na vek. Ich životy sa v tomto živote naplnili. Čo môžem z lásky k nim urobiť?

 

... urobiť si v stíšení toho roku doma spomienkovú atmosféru. Sviečka, kvietok, anjelik, stužka, drobný predmet, ktorý mi ich symbolizuje a v modlitbe sa poďakovať,

- že sme spolu boli,

- že sme spolu zažili šťastné chvíle, veselé chvíle súznenia, blízkosti, spojenia,

- že aj vďaka nim som taká, aká som,

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

- že časť z nich ostala so mnou,

- že časť zo mňa ostala s nimi. Taká neviditeľná, naša jedinečná, ale vďaka nej sme v rovnováhe. Im nič zo mňa nechýba na druhom brehu, mne nič z nich nechýba na tomto. Pokoj a harmónia, rovnováha života a smrti.

Mali svoj čas, mám svoj čas. Kedysi som často počula: "Už neplač toľko, močíš im slzami nohy, nemôžu pokojne sedieť pri Bohu." Občas sa však nedá neplakať (ufff, dvojitý zapor!), ale vtedy žmurknem do nebies - tie slzy sú moje, vy moje dušičky zlaté, si len pokojne poletujte vo svojom nebeskom svete! Možno sa stretneme, možno ani nie. Život a smrť sú v poriadku, sú s nami od stvorenia sveta... ďakujem.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Zmoknuté chryzamtémy  ostali tohto roku doma.
Zmoknuté chryzamtémy ostali tohto roku doma. (zdroj: SARITA)
DagmaRA Sarita Poliaková

DagmaRA Sarita Poliaková

Bloger 
  • Počet článkov:  312
  •  | 
  • Páči sa:  25x

Slnečné znamenie Strelec mi zasvietilo pri narodení do šťastného a tvorivého života, o ktorom môžem už teraz v jeho poslednej tretine povedať, že bol a stále aj rýchly, aj plný zaujímavých situácií aj výziev, aj plný príležitostí či možností... Dokážem chvíľu aj zastať, aj leňošiť, aj pyžamové dni si už dopriať, rovnako milujem samotu, ako aj priateľov, milujem nádherné kruhy, ktoré vytvárame na seminároch etikoterapie i na meditačných stretnutiach či na stretnutiach so ženami v ČAROkruhoch. Vyštudovala som pedagogiku, pritiahla ma novinárčina, na dôchodku etikoterapia a astrológia. U mňa sa tieto dve "dámy" spojili a objavujú sa aj v kratších či dlhších zamysleniach. Milujem písanie, keď príde inšpirácia. Vtedy mám pocit, že slová prichádzajú samé a samé sa aj ukladajú do viet. Tak sa uložili aj do knihy o mojej dcére, ktorá končila život na detskej onkológii, a tak sa v knihe S TEBOU, MIRKA objavili aj ďalšie deti, ktoré som počas polročného pobytu na tomto oddelení spoznala. Neskôr, keď ma život na chvíľu zastavil cez chorobu, vznikla z rozhovoroch, ktoré vznikali pre noviny, kniha S VAMI, KRÁSNE BYTOSTI. Bolo mi cťou poznať toľko nádherných ľudí. Niekoľko kníh je stále v "šuflíku", niekoľko nápadov v hlave, keď dozrie čas, uzrú svetlo sveta. Milujem totiž písanie. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu