reklama

Čo ženu robí mladou?

Čo ženu robí mladou? zaznela otázka v jednej skupine striebrovlások. Moja rýchla odpoveď: Vnútorný oheň, ktorým žena hovorí ÁNO životu (teda správna sila v solárnom plexe). Vďaka tomuto ohňu z nej vyžaruje pohoda.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Vyžaruje z nej aj dôvera, pokoj, charizma a chuť byť užitočnou pre seba i svet." V zápätí prišla ďalšia otázka: "Môžeš napísať viac?" Môžem: "VÁŠEŇ!"

 

 

VÁŠEŇ ku všetkému, čo robíš, čoho sa dotkneš, na čo sa pozrieš, na čo myslíš... Vášeň k životu, ľuďom, svetu, vesmíru...

 

VÁŠEŇ tichá aj radostná, rýchla i pomalá, porozumená i spontánna, tvoja, moja, ich... jedinečná, autentická, originálna...

 

VÁŠEŇ ako RAdosť, potešenie, šťastie, nadšenie, ako energia, sila, schopnosť hovoriť životu v každej situácii ÁNO - vo vášni si bol splodený, môžeš ju niesť životom ďalej...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 

VÁŠEŇ ako večný oheň, ktorí horí v tebe od narodenia až za smrť. Nech je potom aj posledný výdych pohodový s veľkým ďakujem za správny život naplnený vášňou, lebo v akej emócii zomrieš, tak sa (ak potrebuješ) znovu narodíš.

 

 Ako na to?

Cez fyzické telo, mentálne, emočné, aby prišla sila, pochopenie a zručnosti ako bonus aj do energetickej a spirituálnej oblasti.

 

Som takmer tridsať rokov cvičiteľkou jogy a v nej vidím množstvo pozícií, ktoré podporujú mladistvosť buniek tela na fyzickej úrovni. Sú to najmä pozície s dôrazom na bruško a podbruško, žalúdok a črevá, hrudník a prsia. Jemné, pomalé, ženské, nežné a všetky začínajú uvoľnením fyzickým i mentálnym.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Cvičenie

a akýkoľvek pohyb prebúdza živý život - stojatá voda zosmradne, tečúca je živá. Také je aj naše telo, živé a zdravé, kým sa hýbe. Jedným dychom však hovorím, že všetko so všetkým súvisí. Nejde totiž v starnutí len o vrásky či krehkú pokožku a krehké kosti. Ide naozaj o každú bunku v tele, ide aj o to, čo púšťame jedlom do bruška a čriev, čo púšťame do bruška cez myšlienky, čo vieme stráviť a čo nie: aj jedlo, aj myšlienky, aj situácie, aj svoje životné príbehy, aj ľudí...

 

 

Viac ako desať rokov sa venujem etikoterapii a astrológii. Obe ponúkajú neskutočné veľa vo všetkých ďalších oblastiach - v mentálnej, emočnej, energetickej a spirituálnej - na ceste k zdraviu a živému životu do posledného výdychu a aj zaň. Mladosť v starnutí ako životaschopnosť, schopnosť žiť svoj život flexibilne, ochota vystúpiť zo zabehaného stereotypu, zo svojej komfortnej zóny, ako je teraz in hovoriť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 

 Etikoterapia

ma naučila rozoznávať priestor, z ktorého konám. Hneď sa k tomu vrátim, len pripomienka k etikoterapii, ak sa chceš opýtať, čo to je. Jej zakladateľ lekár Ctibor Bezděk hovoril, že je to žitie v súlade s božími zákonmi, etické žitie, ktoré sme dostali do vienka, len občas v matrixe naň zabúdame. Stačí sa rozpamätať...

 

 

Konanie, ktoré vedie k skostnateniu (utrpeniu) alebo k radostnému (mladému) životu, vychádza z dvoch priestorov: z priestoru strachu/odporu a z priestoru dôvery/spojenia. To isté konanie, myslenie, hovorenie z jedného alebo druhého priestoru má iné dôsledky. Známy je príbeh o poloplnom a poloprázdnom pohári, a tak to je vo všetkom v živote. Môžem vidieť krásny deň v daždi i v slnku, môžem vo všetkom, na čo pozerám, vidieť problémy alebo krásu a východiská. Aj to je cesta k mladistému vyžarovaniu, k RAdostnému životu...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 

 

Každá z nás môže mať svoju cestu k aktívnej starobe veľmi individuálnu. Niektorá ide cez cvičenie, iná cez stravu, niektorá cez starostlivosť o iných, ďalšia cez humor, záhradku, turistiku, starostlivosť o zvieratá, krémiky, obliekanie, dokonca aj cez pletenie.

 

 

Mala som oveľa staršiu priateľku, stretli sme sa tesne pred jej smrťou. Sedela v kresle a plietla papučky pre pravnučatká. Myseľ čistá, reč jasná a tie jej ruky!!! Ruky mladice! Alabastrovo biele, ohybné, štíhle, živé. Často, veľmi často práve v súvislosti s jej rukami na ňu myslím. Pohyb rúk pri pletení a háčkovaní jej zachoval iskru v tele do posledných chvíľ.

 

 

Občas mi do mysle príde spomienka na jednu kráľovnú. Skutočnú s kráľovským titulom a s mnohými možnosťami, ktoré kedysi nekráľovny nemali. Táto konkrétna si v mladosti užívala plastické operácie, naťahovanie kože, všetky možné vymoženosti plastickej chirurgie. Dnes? Vôbec sa neukazuje na verejnosti. Jej telo vraj neskutočne ochablo, tvár zničená, hanbí sa svojim ľuďom ukázať na oči. V mladosti to bola krásavica vychýrená.

 

 

Ešte jedna dôležitá skutočnosť v súvislosti s mladistvým vyžarovaním a starobou. Podľa mňa najdôležitejšia: vedieť PRIJAŤ starnutie

, prijať vetchú pokožku, prijať vrásky, priberanie, chudnutie, strieborné vlasy, krehké kosti, unavené telo... Neskrývať starnutie, a otvoriť sa novým možnostiam. Napríklad relaxu, univerzite tretieho veku či novým aktivitám cez semináre, informačné technológie, cez hlbšie poznávanie prírody a pokojne aj cez tanec. Pomalý, spontánny. Konštatovanie jednej učiteľky tanca: "Mladé dievčatá tancujú krásne a zvodne, ženy nad päťdesiat ako kráľovny. Dôstojne a nádherne."

 

Cez astrológiu som pochopila, prečo je môj život plný zmien, pohybu, aktivít. Život totiž mal vždy pre mňa pripravené zmeny. Keď som to pochopila, začala som ich robiť ja v súlade s tým, čo mi osud naznačoval. Uvidíme úplne na konci, ako som všetko zvládla. Vysvedčenie dostanem v poslednej sekunde svojho života a celú odpoveď v tom ďalšom.
Cez astrológiu som pochopila, prečo je môj život plný zmien, pohybu, aktivít. Život totiž mal vždy pre mňa pripravené zmeny. Keď som to pochopila, začala som ich robiť ja v súlade s tým, čo mi osud naznačoval. Uvidíme úplne na konci, ako som všetko zvládla. Vysvedčenie dostanem v poslednej sekunde svojho života a celú odpoveď v tom ďalšom.  (zdroj: FOTO: Lucia Kindernay)
DagmaRA Sarita Poliaková

DagmaRA Sarita Poliaková

Bloger 
  • Počet článkov:  312
  •  | 
  • Páči sa:  25x

Slnečné znamenie Strelec mi zasvietilo pri narodení do šťastného a tvorivého života, o ktorom môžem už teraz v jeho poslednej tretine povedať, že bol a stále aj rýchly, aj plný zaujímavých situácií aj výziev, aj plný príležitostí či možností... Dokážem chvíľu aj zastať, aj leňošiť, aj pyžamové dni si už dopriať, rovnako milujem samotu, ako aj priateľov, milujem nádherné kruhy, ktoré vytvárame na seminároch etikoterapie i na meditačných stretnutiach či na stretnutiach so ženami v ČAROkruhoch. Vyštudovala som pedagogiku, pritiahla ma novinárčina, na dôchodku etikoterapia a astrológia. U mňa sa tieto dve "dámy" spojili a objavujú sa aj v kratších či dlhších zamysleniach. Milujem písanie, keď príde inšpirácia. Vtedy mám pocit, že slová prichádzajú samé a samé sa aj ukladajú do viet. Tak sa uložili aj do knihy o mojej dcére, ktorá končila život na detskej onkológii, a tak sa v knihe S TEBOU, MIRKA objavili aj ďalšie deti, ktoré som počas polročného pobytu na tomto oddelení spoznala. Neskôr, keď ma život na chvíľu zastavil cez chorobu, vznikla z rozhovoroch, ktoré vznikali pre noviny, kniha S VAMI, KRÁSNE BYTOSTI. Bolo mi cťou poznať toľko nádherných ľudí. Niekoľko kníh je stále v "šuflíku", niekoľko nápadov v hlave, keď dozrie čas, uzrú svetlo sveta. Milujem totiž písanie. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu